Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

GREEN eDIH și BetterQA, parteneriat pentru calitate și sustenabilitate īn tehnologiile digitale

16 Mai 2024



Importanța asigurării calității este vitală în dezvoltarea de software în contextul twin transition, concept care se referă la procesul de tranziție simultană către digitalizare și sustenabilitate în cadrul companiilor și societății în general. În acest proces, software-ul devine un instrument esențial pentru gestionarea și optimizarea proceselor de afaceri, simultan cu îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate, iar calitatea produselor software nu este doar o așteptare ci o cerință esențială pentru succesul afacerilor. Testarea pentru asigurarea calității are o istorie fascinantă, începând cu simple verificări ale produselor comercializate în antichitate și evoluând astăzi într-o parte integrantă a lumii noastre digitale.

Evoluția asigurării calității
Asigurarea calității are o istorie fascinantă. Încă din vremurile în care pietrele erau folosite pentru a construi civilizații, artizanii verificau cu grijă potrivirea fiecărei pietre înainte de a o pune la loc. În ceea ce privește produsele, principiile în asigurarea calității moderne au apărut odată cu breslele din Evul Mediu, formate și pentru a stabili un standard de calitate dictat de monarhi pentru anumite meserii, cum ar fi fierăritul.
Odată cu Revoluția Industrială, a început ideologia modernă a asigurării calității produselor create în fabrici. Acest lucru s-a datorat metodelor lui Frederick Winslow Taylor, un inginer mecanic american ale cărui idei au dus la metodele de eficiență și productivitate în fabrici, incluzând instruirea angajaților, implementarea și aplicarea strictă a documentației și a protocolului bazat pe studii științifice și distribuirea muncii în mod egal între muncitori și manageri. Această filozofie a devenit cunoscută sub numele de management științific, îmbunătățit de Walter Shewhart, expert în calitate la Bell Labs, care în anii 1930 a introdus utilizarea planifică-execută-studiază-acționează (PDSA) în procesul de dezvoltare.
După cel de al doilea război mondial, W. Edwards Deming, a fost cel care a realizat că există un conflict între munca grea și munca inteligentă. În loc să muncească mai mult pentru a produce mai mult, Deming simțea că metodele sale de asigurarea calității ar reduce volumul de muncă și, prin urmare, ar economisi bani și timp prin analizarea și documentarea tuturor aspectelor procesului de dezvoltare. Pe scurt, PDSA a condus la dezvoltarea iterativă și incrementală (IID), care în secvență a condus la procesele de dezvoltare software Agile pe care le vedem astăzi.

Primii pași în asigurarea calității în dezvoltarea de software
Primul exemplu documentat în dezvoltarea software a fost realizat de echipa de proiect Mike Dyer, Bob McHenry și Don O Neill la IBM, utilizând Iterative and Incremental Development (IID) în crearea sistemului de comandă și control al primului submarin Trident al SUA. Acest lucru a generat două metodologii diferite: Waterfall, axată pe documentație și perfecționarea codului, și Agile, bazată pe sprinturi rapide, ca în cazul consolei de comandă a submarinului Trident.
O poveste fascinantă este cea a lui Grace Murray Hopper, pionier în știința calculatoarelor. În 1945, la Universitatea Harvard, echipa sa a întâmpinat probleme din cauza unui bug care a creat haos, aceasta fiind prima referință la un „defect informatic“, termen inventat de Hopper, semnificativ în limbajul folosit în industria IT. Hopper a contribuit, de asemennea, la dezvoltarea limbajului de programare COBOL, stabilind reguli fundamentale care sunt încă utilizate astăzi de inginerii de testare din întreaga lume.
Alte nume importante sunt Joseph Juran, care a subliniat importanța testării continue în controlul calității în Manualul de Control al Calității din 1951, influențând practicile moderne, cum ar fi Agile, și Glenford J. Myers, care a adus claritate în terminologia și metodologiile de testare cu cartea sa din 1979, „Arta Testării Software“.
În cele din urmă, am ajuns la instrumente de automatizare a testelor, Selenium impunându-se ca una dintre cele mai populare și eficiente unelte de automatizare a testelor, evidențiind importanța continuă a investiției în calitate și îmbunătățirea constantă a proceselor de dezvoltare de software.

Independența în asigurarea calității într-o piață globală în creștere
Asigurarea calității este pentru companii o investiție inteligentă care se amortizează prin identificarea riscurilor, economisirea de bani și menținerea utilizatorilor fericiți, iar parteneriatele între companii specializate în dezvoltare software și cele specializate în asigurarea calității devin cruciale pentru a obține produse de înaltă calitate, care să îndeplinească cerințele și așteptările utilizatorilor.
Potrivit studiului „Software Testing and QA Services Market Size and Share Analysis – Growth Trends and Forecast (2023 – 2032)“, piața globală a serviciilor de testare și asigurare a calității a fost evaluată la 38,48 miliarde USD în 2023, fiind estimat să ajungă la peste 90 miliarde USD până în 2030, cu CAGR de 13% în această perioadă. Cea mai mare piață o reprezintă America de Nord, cu o cotă de peste 40% în 2022, urmată de Europa, cu o cotă de peste 25% în același an.
Studiul „Global Software Quality Assurance Industry Research Report 2023, Competitive Landscape, Market Size, Regional Status and Prospect“, arată că piața globală a testării software-ului înregistrează o creștere semnificativă a cererii, fiind pe o traiectorie ascendentă. Proiecțiile arată că această creștere va continua pe termen lung, cu CAGR estimat de această dată la 21,77%.
Chiar și în cazul previziunilor mai pesimiste, aceste cifre reflectă o cerere tot mai mare pentru serviciile de asigurare a calității și testare software, pe măsură ce companiile se confruntă cu presiuni crescute pentru a livra produse de înaltă calitate, fiabile și securizate. Într-o eră în care tehnologia evoluează rapid și inovațiile sunt la ordinea zilei, testarea adecvată a software-ului devine crucială pentru succesul și competitivitatea unei organizații pe piață.
Cu o expansiune atât de semnificativă a pieței, se preconizează că furnizorii de servicii de testare software și furnizorii de instrumente de testare automată vor experimenta o creștere substanțială a cererii pentru produsele și serviciile lor. Această creștere a pieței oferă oportunități semnificative pentru inovație și dezvoltare, precum și pentru extinderea ofertei de produse și servicii pentru a răspunde nevoilor din ce în ce mai complexe ale clienților.



Green eDIH și BetterQA, parteneriat pentru sustenabilitate

Într-o lume în care mediul înconjurător este tot mai fragil și nevoia de soluții sustenabile devine din ce în ce mai stringentă, industria verde se bazează în mod considerabil pe tehnologia digitală pentru a inova și a eficientiza procesele sale. De la optimizarea proceselor de producție la monitorizarea și gestionarea eficientă a resurselor, software-ul are un rol critic în transformarea digitală a industriei verzi.
Asigurarea calității și testarea software devin astfel piloni fundamentali în acest proces. Software-ul folosit în industria verde trebuie să fie fiabil, precis și securizat pentru a asigura funcționarea corectă a sistemelor și pentru a evita impactul negativ asupra mediului sau a riscurilor pentru sănătatea oamenilor. De asemenea, este esențial ca acest software să fie adaptat la nevoile specifice ale industriei verzi, să ofere funcționalități avansate pentru monitorizare și raportare și să poată fi integrat cu alte sisteme și tehnologii utilizate în domeniu.
În contextul serviciilor oferite de Green eDIH partenerilor săi, o atenție deosebită este acordată asigurării calității, ceea ce nu doar minimizează riscurile și costurile asociate cu erorile sau defecțiunile ulterioare, ci și asigură o tranziție lină și eficientă către un viitor digital sustenabil. În același timp, BetterQA este în prezent lider în domeniul testării software, recunoscut pentru standardele ridicate de calitate și angajamentul față de clienți, pentru competențele echipei și abordarea orientată spre construirea de relații de lungă durată.
Printre realizările remarcabile ale companiei se numără recenta sa aprobare ca furnizor oficial de servicii de către Agenția de Comunicații și Informații a NATO, un pas semnificativ către recunoașterea globală și respectarea celor mai înalte standarde de asigurare a calității în dezvoltarea de software și a capacității de a satisface cerințele riguroase ale proiectelor internaționale, obiectiv major al ecosistemului Green eDIH.
BetterQA se distinge printr-o abordare unică și valoroasă: independența în asigurarea calității, principiu care, nu numai că definește modul de operare, dar este și cheia prin care oferă valoare adăugată clienților. Prin separarea echipei de asigurare a calității de echipa de dezvoltare, BetterQA asigură că evaluarea calității produselor software este efectuată fără niciun conflict de interese. Acest lucru permite identificarea și adresarea precisă a defectelor, indiferent de originea sau natura lor.
Independența nu este doar un slogan pentru BetterQA; este o filosofie încorporată în serviciile oferite, de la asigurarea unei testări obiective până la furnizarea de rapoarte detaliate și utile.
Parteneriatul dintre Green eDIH și BetterQA reprezintă un pas strategic, integrarea asigurării calității direct în structura proiectelor digitale încă de la început, pentru a minimiza riscurile și pentru a spori sustenabilitatea în dezvoltarea tehnologică oferind companiilor angrenate în procese de transformare digitală funcționarea corectă, securitatea și fiabilitatea celor mai inovatoare soluții, în orice industrie.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite