Noua abordare în marketing - Metamarketing

Odată cu apariția Internetului, li se oferă consumatorilor mai multe opțiuni de alegere, cumva și de control în ceea ce privește decizia de cumpărare a unor produse sau servicii, prin simplul fapt că pot căuta online, citi recenziile și se pot conecta unii cu alții prin social media. Marketerii au mai multe opțiuni pentru a implica consumatorii pe diversele canale social media sau online în general. În timp ce abordarea multichannel le permite consumatorilor să cumpere prin canale online și offline în funcție de preferințele lor, iar marketingul omnichannel integrează touchpoints (punctele de contact) fizice și digitale, iată că acest nou trend de care vom auzi din ce în ce mai des, metamarketing-ul, va permite o experiență imersivă a consumatorului – experiențe digitale în spații fizice sau experiențe de „viață” integrate în medii virtuale. Deși este încă un concept nou, metamarketing-ul are un potențial enorm pentru afaceri și cei ce doresc altceva pentru consumatorii lor.
Metamarketing-ul poate fi definit ca o încercare de a extinde orizonturile pieței digitale actuale. Noul model de piață va include mai multe dimensiuni: nu numai fizic și digital, ci și unul social și virtual. În prezent marketingul digital permite vânzarea sau cumpărarea de produse fizice (cum ar fi o carte sau o pereche de pantofi) și produse digitale (cum ar fi e-book-uri, muzică, aplicații software), iar aceste achiziții se fac de la calculatorul personal. Însă, deși ne bucurăm de confortul de a sta acasă și îl percepem ca pe un mare avantaj, ne lipsește interacțiunea socială, discuția cu vânzătorul, de exemplu. În Metaverse se promovează tocmai acest lucru: posibilitatea de a interacționa și de a-i întâlni pe alții prin avatare (versiuni virtuale ale noastre), care vor putea achiziționa nu numai produse fizice sau digitale, ci și virtuale. Deși aparent s-ar părea că este un scenariu de film sau subiectul unei cărți science fiction, acesta pare mai apropiat decât ne imaginăm. În fiecare zi, se întreprind nenumărate acțiuni folosind Internetul prin ecranul unui telefon sau al unui calculator. Cu toate acestea, nu putem să nu evidențiem cât de mult ne pot limita ecranele.
Comerțul electronic. Cumpărăm din ce în ce mai mult din mediul online. Statisticile arată acest lucru, iar cauzele sunt diverse. Cu toate acestea, cu toții am realizat că, de cele mai multe ori, produsele nu arăta exact ca în fotografii, iar posibilitatea de a le vedea sau de a le încerca înainte ar fi influențat alegerea noastră. Probabil că metamarketing-ul va reduce acest decalaj între percepții și realitate și se vor crea platforme cu ajutorul tehnologiei pentru a putea vedea și încerca produsele ca și cum ar fi reale, totul din confortul propriei case. Piața meta ar satisface astfel nevoile clienților și vânzătorilor, permițând contactul virtual, într-o oarecare măsură, similar cu cel real. Unele mărci, cum ar fi cele de produse de înfrumusețare, fac deja pași mici către această nouă direcție de afaceri. Este posibil să fi experimentat acele filtre Instagram care vă permit să „probați” machiajul înainte de a cumpăra. Mai mult, este esențial să subliniem că produsele disponibile pentru cumpărare nu vor fi doar fizice sau digitale, ci și virtuale. Deci, NFT-urile, gadgeturile virtuale, avatarele personalizate și multe altele vor fi din ce în ce mai folosite.
Social Media. Facebook, Instagram, X, Telegram, Tik Tok și alte platforme de social media au început ca simple platforme de divertisment, dar de-a lungul timpului au evoluat în instrumente esențiale pentru piața online. Experiențele captivante vor fi în centrul noului marketing digital. Vorbind de rețelele de socializare, este imposibil să nu menționăm noile produse: avatare create de inteligența artificială care pot replica caracteristicile umane și pot colabora cu brandurile. Ele există deja, dar vor deveni și mai complexe în următorii ani în social media marketing. Și dacă, în loc să privești printr-o simplă fereastră, ar fi posibil să fii în interiorul tuturor experiențelor pe care web-ul le oferă? Schimbările în metamarketing vor fi cu adevărat semnificative și ne vor permite să avem: experiențe imersive; un sentiment de prezență (a fi acolo fizic/mental); un potențial nelimitat.
SEO. A vorbi despre SEO în metamarke-
ting poate părea puțin ciudat. Cu toate acestea, rămâne una dintre pietrele de temelie ale marketingului digital. Metodele de azi de a face SEO sunt foarte diferite de primele zile ale web-ului. Algoritmii, factorii de clasare, strategiile de creare de legături, interogările de căutare (plus multe alte elemente) au evoluat semnificativ în aceste câteva decenii. Nu este greu de imaginat cum apariția metavers-ului ar putea afecta și transforma radical optimizarea pentru motoarele de căutare. SEO pe piața meta va aduce multe provocări, dar noile abordări vor trebui descoperite pentru a fi dezvoltată această nouă realitate meta. Mulți vorbesc deja despre MVO (metaverse optimization), dar deocamdată rămân doar indicatori probabili până când viitoarele tehnologii le vor dezvolta.
Publicitatea. Marketingul nu există fără publicitate și, având în vedere potențialul nelimitat pe care metaverse-ul îl va oferi, este ușor de formulat ipoteza că publicitatea în metamarketing va funcționa prin mecanisme cu totul noi și va pune sub semnul întrebării fiecare metodă cunoscută de publicitate digitală tradițională.
Munca la distanță. În ultimii ani, mulți oameni au început să lucreze de acasă. Marile avantaje ale lucrului de la distanță au devenit imediat evidente și, în ciuda faptului că un calculator nu a reușit să reproducă atmosfera de la birou, trendurile ne arată căaceastă opțiune de lucru va fi încontinuare preferată de angajați. Maialescă noile tehnologii ne-ar putea permite în continuare să lucrăm de acasă și să fim prezenți alături de colegi ca și cum am fi acolo în persoană. Conferințele pentru cei care lucrează în metamarketing vor fi destul de diferite de ceea ce avem astăzi. În loc de poze de profil pe ecran, se promiteinteracțiunea cu holograme, avatare într-o realitate virtuală și realitate augmentată. E ca și cum s-ar putea participa într-un spațiu fizic comun și interacționa normal cu colegii folosind versiunile lor de avatar. Posibilitatea de a fi mereu prezent în timpul unei întâlniri sau conversații va schimba modul în care facem afaceri, într-o dinamică complet nouă.
Va exista o schimbare reală de direcție pentru evoluția web-ului și a rețelelor sociale așa cum le cunoaștem astăzi - o fuziune a realului și a virtualului care poate debloca orice limite. În ciuda faptului că sunt tehnologii încă la început, amploarea acestor inovații va fi enormă: control mai mare asupra conținutului creat; prețuri relativ mai mici; mai mult divertisment și implicare.

Parerea ta conteaza:

