Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ascenta, powered by Softwin

23 Decembrie 2006



Declaratiile facute in ultima vreme de Florin Talpes privind reorganizarea Softwin au prins contur si, la finele lunii noiembrie, compania a anuntat adoptarea unei structuri de grup. Miscarea este una fireasca, daca avem in vedere evolutia companiei si suficienta maturizare a unor linii de business acoperite generic de numele Softwin. Astfel brand-urile din cadrul Softwin vor capata o identitate sporita si un plus de autonomie, oarecum asemanator situatiei de la BitDefender, un produs cu o notorietate evident mai mare decat cea a companiei extinsa la fiecare produs in parte. In continuare, Softwin va actiona ca un layer comun, dar nu obligatoriu, la nivel de tutelare a acestor linii de business, ci la nivel de suport pentru activitati financiare si logistice, precum si ca un incubator de idei pentru fiecare divizie in parte. Dincolo de evolutia normala a unei companii, motivatia oferita de Florin Talpes este ca astfel resursele vor fi directionate pe fiecare produs in parte, iar Softwin nu va mai trece drept o companie care face de toate. Mai mult, obiectivul indepartat este ca aceste divizii sa devina complet independente, ceea ce ar permite listarea la bursa, vanzarea, reorganizarea facila a fiecareia dintre ele. Probabil, Bit Defender va fi exponenta acestei strategii, pentru aceasta divizie fiind deja pregatita o listare la Bursa pentru 2008-2009, dupa cate se pare la o bursa externa, daca Florin Talpes va considera ca piata romaneasca nu va avea capacitatea necesara de absorbtie a unei astfel de companii.


Florin-TalpesDaca Bitdefender, Intuitext si, intr-o oarecare masura, si divizia CRM (acum numita Paxato) aveau o identitate proprie si anterior, schimbarea se reflecta cel mai evident in activitatea companiei la nivel de consultanta si implementare solutii IT. Aceasta linie de business a fost reorganizata sub numele de Ascenta si reuneste departamentele din Softwin specializate in consultanta IT pe procese de business si solutii software specifice. Ascenta mosteneste experienta de 16 acumulata in companie, precum si cota de piata aferenta Softwin, dar are ca obiective cresterea acestei cote de piata la 15% (software si servicii), consolidarea parteneriatelor deja existente cu IBM, Microsoft, Oracle etc, precum si replicarea unor proiecte de succes la nivel regional. Totusi, nu extinderea regionala va fi prioritatea Ascenta, ci exploatarea oportunitatilor oferite de piata locala. “Ca si cota de piata, suntem - pe domeniul in care actionam - unul din primii doi furnizori in zona serviciilor financiare. Suntem pionieri in proiecte de e-Guvernare si oferim o paleta completa de solutii pentru provocarile administratiei publice. Alte verticale pe care le atacam cu solutii generale, de tip CRM, BI, data warehouse, ERP, portal middleware, sunt cele de distributie si retail, telecomunicatii, productie si utilitati”, a declarat Horatiu Berdila, director comercial ASCENTA.


In cele din urma Ascenta, nu este un start-up, ci doar un nume nou pentru o firma cu vechime, adica experienta si competente, cu oameni implicati in proiecte complexe, cu o buna pozitie pe verticala serviciilor financiare sau sectorului public, si pe care piata o va mai asocia, pana cand va capata personalitate, cu Softwin si, implicit, cu Florin Talpes.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite