Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Intergraph se privatizeaza din nou

23 Decembrie 2006



Intergraph corporation, cunoscuta companie de software geospatial din Huntsville, Alabama a anuntat la sfarsitul lui august ca va fi achizitionata pentru suma de 1,3 miliarde USD de catre un grup de investitori condus de Hellman & Friedman si Texas Pacific Group. Anterior, Intergraph a mai fost companie privata intre 1969 si 1981. Decizia de a se privatiza din nou, deja aprobata de comitetul director, a fost ratificata de catre actionari in cadrul unei intalniri speciale care a avut loc in 20 noiembrie. Reid French, director de operatiuni al companiei ofera 3 motive pentru care a fost luata aceasta decizie.


In primul rand, afirma el, miscarea va ajuta compania in ceea ce priveste invetitiile pe termen lung. ”Companiile private au abilitatea de a lua decizii de business bazate in intregime pe prospectiunile de crestere si valoare pe termen lung ale fiecarei initiative specifice, in timp ce companiile publice sunt mult mai concentrate pe estimarile financiare pe termen scurt. Spre exemplu, nu poti masura investitia semestriala intr-un produs ca GeoMedia. Dezvoltarea unui produs dureaza ani de zile si apoi alti ani pana il scoti pe piata. Azi, o linie de productie poate fi foarte profitabila pentru tine, insa nu poti sa ii masori profitabilitatea pe 6 sau 8 semestre, ci doar pe cativa ani. Astfel, e mai usor sa faci o astfel de investitie ca si companie privata decat ca una publica.


In al doilea rand, schimbarea va reduce considerabil cantitatea de rapoarte necesare. ”Companiile private isi pot concentra toate energiile si resursele pe business-ul principal, cum ar fi dezvoltarea si furnizarea de software care sa indeplineasca cerintele clientilor, fara sa mai tina cont de pretul platit pentru statutul de companie publica. Ca sa satisfaci cerintele a sute sau mii de actionari trebuie sa chletuiesti o multime de timp, energie si, sincer, chiar bani. Aceste costuri s-au ridicat acum cativa ani datorita pactului Sarbanes-Oxley. Rezultatul este ca multe companii au realizat ca beneficiile statutului de companie publica nu mai sunt ce au fost odinioara.”


Un al treilea motiv este accesul pe care il va avea Intergraph la o experienta valoroasa. ”Vom beneficia de prezenta in grup a acestor 3 firme private globale care ne vor sprijini si care au o experienta bogata in domeniu si o retea extensiva de resurse de care putem profita. Celmai bun lucru despre portofoliul de companii detinut de TPG si H&F este ca putem invata de la aceste companii, asa cum si ele pot invata de la noi.”


La intrebarea despre impactul previzionat asupra clientilor, domnul French afirma ca acesta va fi minim pe termen scurt. ”Echipa manageriala cu care ei sunt obisnuiti va ramane; strategia principala pe care ei au mizat ramane; hartile noastre vor ramane si ele.”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite