Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

HVB Tiriac Bank: gestionarea proactiva a infrastructurii IT

24 Februarie 2007




Gestionarea strategica a resurselor IT este o parte din cunoasterea generala a resurselor organizatiei si constituie o conditie sine-qua-non prin care o companie se poate pregati, prin care poate face fata si poate controla evolutia schimbarilor. Pentru realizarea corecta a acestui proces, HVB Tiriac Bank a decis sa realizeze procesul de gestionare si control al resurselor IT utilizand o solutie care sa asigure nu numai o simpla invetariere a resurselor, dar si o analiza proactiva a intregului mediu IT.


Fie ca este vorba de un echipament de retea simplu sau complex, un server sau o aplicatie care foloseste resursele infrastructurii IT, Spectrum XSight de la Computer Associates a fost dezvoltat – si remarcat de catre marea majoritate a vendorilor – pentru a deveni un lider pe piata in cadrul aplicatiilor de network management. Ceea ce il face cu adevarat special este capacitatea cu adevarat impresionanta de a raporta incidentele si problemele care intervin in retea, precum si monitorizarea activitatii infrastructurii IT, indiferent de tipul dispozitivelor pe care companiile mari si foarte mari le-au implementat. Odata cu cresterea business-ului si extinderea infrastructurii HVB Tiriac Bank, s-a impus o monitorizare proactiva si eficienta pentru echipamentele de retea, incluzand aici controlul routerelor interne si externe, banda furnizata de providerii ISP, accesul si reactia la evenimentele semnalate in retea atat de dispozitivele de Layer 2/3 (switch-uri, routere), precum si posibilitatea de prevenire a evenimentelor nedorite de catre departamentele IT.


Spectrum XSight este o solutie foarte complexa si totusi foarte usor de utilizat, cu o vasta experienta in monitorizarea IP, segment in care s-a impus de-a lungul timpului ca lider de piata mondial, datorita integrarii cu peste 1000 de vendori producatori de dispozitive de retea, capabilitatilor de descoperire a acestora, precum si a posibilitatii de a administra si gestiona toate evenimentele generate in cadrul infrastructurii IT, intr-un singur punct. Accesul la informatie poate fi bazat, spre exemplu, pe harti topologice ale retelei, acest lucru fiind un factor de real interes mai ales pentru domeniile bancare, si in general pentru companiile mari, care acopera regiuni geografice si dispun de VPN-uri capabile sa le asigure interconectarea locatiilor.


“Am ales solutia propusa de Computer Associates pentru ca aceasta ne ofera posibilitatea de a avea un control mai strict al asset-urilor si de a le gestiona in mod proactiv. Integrarea cu celelalte solutii deja implementate s-a realizat extrem de usor, constituind un motiv in plus pentru care am optat pentru Spectrum XSight. Modulele grafice de raportare si semnalarea evenimentelor ne ajuta foarte mult in procesul de administrare si monitorizare al retelei, si, de aceea, putem afirma ca investitia realizata semnaleaza deja beneficiile si avantajele clare aduse intregii companii. Totusi, trebuie sa remarc ca profesionalismul integratorului local a dublat calitatea produsului, prin implementarea foarte eficienta a acestei solutii in mediul complex pe care il administram”, afirma Bogdan Pipernea, Head of IT Network & Communication, HVB Tiriac Bank.


Implementarea solutiei SPECTRUM XSight a fost realizata prin colaborarea echipelor de specialisti din partea HVB Tiriac Bank si a integratorului local Computer Associates, CA Enterprise Partner. Echipa de implementare desemnata din partea integratorului local a fost formata din specialisti certificati CA ‘Spectrum Certified Engineers’ si cu o experienta in proiecte internationale de peste 5 ani. Project managementul acestui proiect a fost realizat de Radu Banica si a vizat dimensionarea, evaluarea si planificarea implementarii in mai putin de o luna.


“Pentru noi, cea mai mare provocare a constituit-o auditarea informatiei, deoarece, intr-o retea de asemenea dimensiuni, conteaza foarte mult elementele esentiale. Faptul ca Spectrum face posi-bile nu doar auditarea, dar si predictionarea si elaborarea unor recomandari de actiuni care tre-buie intreprinse la aparitia anumitor evenimente, ne-a ajutat foarte mult in sintetizarea clara in masurarea performantelor re-telei cu ajutorul modulelor SPECTRUM Report Manager si Spectrum Report Gateway” declara Radu Banica, Project Manager (radu.banica@SolvITNetworks.com).


Spectrum XSight a fost conceput pentru a veni in intampinarea celor mai ambitioase cerinte ale retelelor moderne: interesul nu doar pentru semnalarea unor probleme, ci si furnizarea raspunsului, stabilirea dispozitivului sau aplicatiei care a declansat evenimentul, identificarea rapida a acestora si posibilitatile de remediere. Acest lucru se traduce prin capacitatea de a avea o imagine de ansamblu asupra intregului mediu IT printr-o mai buna performanta a gestionarii resurselor IT, previzionarea si prevenirea anumitor incidente, analiza cauzelor, corelarea si prioritizarea evenimentelor, analiza impactului acestora.


“Misiunea departamentului IT este de a sustine clientii interni in vederea realizarii obiectivului strategic al bancii. Prin utilizarea CA Spectrum XSight, departamentul IT Network & Communication realizeaza o mai buna gestionare a infrastructurii informatice, cu imbunatatiri evidente in procesul de identificare reactiva, dar mai ales proactiva, a incidentelor. Toate acestea au ca efect direct atat scaderea costurilor generate de managementul infrastructurii IT, cat si reducerea semnificativa a timpilor de rezolvare a incidentelor ce pot aparea intr-un astfel de mediu informatic” - Bogdan Pipernea, Head of IT Network & Communication, HVB Tiriac Bank.


Detalii ale proiectului de implemetare SPECTRUM XSight:
- A implicat doua echipe, echipa din partea HVB Tiriac Bank si echipa din partea integratorului local
- A durat circa 30 de zile
- A avut la baza solutia CA de management al retelei SPECTRUM XSight


Impactul asupra afacerii:
- SPECTRUM intelege relatiile si impactul infrastructurii IT asupra proceselor de business
- Reducerea dramatica a timpului de identificare, prioritizare si rezolvare a evenimentelor
- Identifica eficient sursa problemelor reducand astfel costurile de suport
- Identifica si localizeaza resursele asigurand utilizarea eficienta a bunurilor IT
- Ofera vizibilitate completa asupra infrastructurii indiferent de vendor sau tehnologie
- Eficientizeaza procesele de gestionare a infrastructurii IT si implicit procesele derulate la nivelul intregii companii



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite