Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

OK, Six Sigma sa fie!

21 Martie 2007




* Centurile Verzi:


Centurile verzi sunt angajati alesi de Centurile Negre sa sprijine implementarea proiectului. Ei primesc directive in proiect de la Centurile Negre si beneficiaza de training (ca si ceilalti implicati in proiect), astfel incat de-a lungul intregii organizatii se utilizeaza aceleasi etape, acelasi standard, acelasi limbaj. El asigura masa critica de patrundere a proiectelor in toate celulele organizatiei.


Six Sigma in cativa pasi:


Prima faza este DEFINIREA problemelor. Tipic pentru orice proiect care gestioneaza o schimbare semnificativa in organizatie. Diferenta fata de alte metodologii este ca aceasta faza se concentreaza asupra proceselor, fluxurilor, nu asupra tintei. De asemenea, dintr-o intreaga lista de posibile probleme se aleg cele care pot fi corectate in mod obiectiv (ce rost are sa aducem in discutie capriciile vremii, daca nu putem schimba nimic?!) si aceasta obiectivitate se reflecta in cifre care dau masura problemei respective si, automat, indica directia, parghia de corectie. Aceasta faza de definire este remarcabil facilitata de abilitatea de a pune intrebarile corecte. Se masoara apoi raspunsurile, functie de standardele si statisticile asociate acelui tip de problema. Pentru o definire corecta e nevoie deci de referinte, de cele mai bune practici in nisa respectiva.


Urmatoarea faza este cea de ANALIZĂ. Daca datele sunt bune, adica consistente, se poate incepe analiza calitatii procesului responsabil cu producerea datelor si se compara respectivul proces cu unul ideal, cu unul optim si cu cele practicate de competitie. Astfel, se poate identifica varianta ideala, perfecta. Daca distanta nu e mare, asa-numita analiza GAP nu se poate obtine prea mult din adancirea acelei probleme, ea trebuie scoasa din lista de probleme si se trece la urmatoarea problema.


Daca distanta e mare, ei da, e o problema demna de Six Sigma. Apare acum un intreg procedeu de benchmarking, care da un scop si o directie de actiune pentru Centurile Negre. In timpul acestui procedeu de masurare, Centurile Negre se concentreaza pe aspectele critice pentru calitate, asa-numitele caracteristici CTQ (Critical to Quality), acelea care au impactul cel mai mare asupra rezultatelor. Cea mai buna intrebare care trebuie sa-si gaseasca un raspuns este: “de ce se comit erorile depistate si masurate si ce trebuie facut pentru micsorarea / eliminarea lor?” Trebuie, bineinteles, mers la cauza producerii erorilor, nu la simptomele lor.


Astfel, se poate trece la urmatoarea faza, care este cea de OPTIMIZARE. Care nu arata ca un indemn de tipul: “Alo, aici Sefu’, catre intreaga companie, indepliniti-va sarcinile mai bine, executarea!”, ci e o abordare sofisticata, din nou cu date despre date.


Se vor implementa acele schimbari care au identificat ca pot reduce/elimina erorile depistate, masurate, comparate. Mai mult, se stabiliesc standarde numerice de toleranta, fiindca dupa cum e clar chiar si pentru Centurile Negre, mari amatori de perfectiune, totusi nimic nu e perfect.


Ultima faza se impune de la sine, este cea de CONTROL, in care Centurile Negre monitorizeaza intr-un lunar tablou de bord, noile date, vechile date, tolerantele admise, o noua si intreaga lista de variabile, intr-un mecanism coerent. Mai mult, ca pictura sa fie completa si eficienta, fiecare membru al echipei este responsabilizat cu directii si activitati clare si cu termene precise. Tine de observatia de bun simt, ca tot ceea ce conteaza devine masurabil.


Marcelina Joavina



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite