Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Evenimente pentru o aderare mai usoara

28 Aprilie 2007



Integrarea in Uniunea Europeana aduce cu ea accesul la fonduri uriase, pe care romanii le pot cheltui cu conditia de a avea o idee buna si un proiect bine intocmit in acord cu regulile europene. Cu toate acestea, multi intreprinzatori nu stiu cui sa se adreseze pentru a afla mai multe informatii despre aceste oportunitati sau nu au atitudinea potrivita in accesarea fondurilor, cautand idei pentru a obtine bani si nu bani pentru anumite idei pe care le aveau in plan.


CCIRIn acest context, pentru a veni in sprijinul mediului de afaceri, Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a initiat o serie de evenimente sub genericul “Business in Europa – succes sau faliment?”. Aceste evenimente sunt organizate sub forma unor workshop-uri interactive, iar pana acum numarul de participanti a tradat interesul crescut al mediului de afaceri pentru subiectele discutate.


De asemenea, pentru o mai buna informare, CCIR a demarat proiectul catalogului electronic dinamic. “Vom construi un sistem care va avea cel putin patru segmente: firme de consultanta, firme care au idei si nu stiu sa-si scrie proiectele, informatii utile pentru accesare si dificultati tipice. Este un parteneriat public-privat prin care ne dorim sa ajungem mai repede la tinta propusa: cat mai multe fonduri atrase, pentru ca scopul comunitatii de afaceri este acela de a face bani. Vom pierde in fiecare zi bani, daca nu stim sa apelam la aceste fonduri”, a declarat domnul Dragos Seuleanu, vicepresedinte al CCIR in cadrul evenimentului dedicat acccesarii fondurilor structurale. Caracterul dinamic al catalogului deriva din faptul ca va fi actualizat permanent de echipa CCIR prin adaugarea proiectelor investitionale si a firmelor din toata tara, sustinand astfel componenta de matchmaking si promovand potentialul diferitelor zone din Romania.


In cadrul evenimentului s-au punctat foarte clar instrumentele de finantare si fondurile existente, precum si domeniile pentru care se ofera finantare in perioada 2007-2013: antreprenoriat si noi tehnologii, cultura, educatie, energie, infrastructura de transport, IT, regenerare urbana, servicii publice, sprijin pentru intreprinderi mari, turism, formare profesionala, dezvoltare locala, incluziune sociala, infrastructura de sanatate, spijin pentru IMM, mediu, demarare afaceri. Reprezentantii mediului de afaceri prezenti la eveniment si-au putut clarifica si cateva dintre nelamuririle generale legate de accesarea fondurilor structurale si anume: care sunt etapele obtinerii finantarii, principiile generale de selectie a proiectelor pentru diverse tipuri de aplicanti.


SOS, turismul romanesc


Desi turismul este unul dintre sectoarele economiei cu mare potential de dezvoltare, in acest domeniu s-au inregistrat rezultate slabe in 2006, agentiile amenintand ca isi vor retrage ofertele pentru Romania si din ce in ce mai multi romani manifestandu-si preferinta pentru destinatii externe. Motive suficiente pentru ca unul dintre evenimentele organizate de CCIR sa fie dedicat solutiilor pentru revigorarea acestui sector. Dragos Seuleanu este optimist: „Turismul romanesc are toate sansele sa cunoasca una dintre cele mai dinamice evolutii din intreaga Europa, avand chiar posibilitatea de a reprezenta o contributie de pana la 7 % din PIB-ul Romaniei.”


In cadrul discutiilor s-au abordat principalele probleme ale turismului romanesc, printre care se numara: absenta unei strategii coerente si a unui brand de tara, a infrastructurii, slaba calitate a serviciilor, lipsa pachetelor turistice all-inclusive si pregatirea profesionala inadecvata. Au fost analizate, de asemenea, obstacolele cu care se confrunta operatorii de turism si necesitatea acordarii suportului din partea institutiilor de stat. „Avem o disputa intre structurile private si structurile de stat in ceea ce priveste reusitele turistice. Structura privata este extrem de prezenta, insa turismul nu poate sa se dezvolte doar prin initiativa privata. Statul ne poate ajuta pe trei vectori: infrastructura, promovare si, pentru ca toate acestea sa reuseasca, vom avea nevoie de facilitati fiscale inteligente”, a afirmat Gheorghe Fodoreanu – presedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.


CCIR va continua seria meselor rotunde din programul „Business in Europa - succes sau faliment?“, urmand sa aiba ca teme in intalnirile viitoare: Activitatea de lobby - cine reprezinta oamenii de afaceri romani la Bruxelles, (studiu de caz Washington, prezentat de CCIR) - 10.05.2007 si Achizitiile publice in Romania si la institutiile comunitare - 23.05.2007.


Raluca Lipan



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite