Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De 15 ani un nume care contează: SIVECO Romānia

03 Iulie 2007




Obligatoriu. Categoric. Iar anul acesta avem deja veşti foarte bune. Am câştigat în Liban, în urma unei licitaţii, proiectul informatic pentru admiterea în licee. Suma este de 1 milion de euro. Nu este spectaculoasă dar nu este nici un proiect mic. Astfel, în Liban, SIVECO România va asigura admiterea centralizată în licee. Am şi trimis oameni acolo dar avem şi parteneri locali pe care îi şcolarizăm şi cu care lucrăm. De altfel, proiectele complexe presupun, în general, alt tip de specialişti, o altă organizare, metodologii, proceduri.
Suntem tineri şi avem o fundaţie solidă pe care să creştem. Să devenim un lider în integrarea software la nivel european, să creăm modele pe piaţa internaţională a educaţiei. Organizaţia creşte, iar asta se simte. Lucrăm mai bine, mai organizat, devenim mai buni în ceea ce facem. Avem forţa, know-how-ul necesar şi cutezanţa de a intra şi în domenii noi. Pentru că avem acea mentalitate de a nu accepta niciodată că nu ştim sau nu putem. Totul se poate învăţa şi perfecţiona. Iar de aici se pot construi proiecte noi, de impact la nivel internaţional.
De 15 ani, privim cu multă încredere viitorul. Cu soft-urile noastre, calculatoarele învaţă oamenii şi lucrează pentru oameni. Cel mai important este că am învăţat să câştigăm împreună şi sunt convinsă că viitorul ne va mai oferi tot atâtea ocazii de a demonstra că software-ul este o cale spre progres – pentru companii, industrii şi, nu îl ultimul rând, pentru oameni.


Cheia succesului de care se bucură SIVECO stă şi în asocierea cu nume mari din industrie?


În business, firmele mari nu se asociază cu tine dacă nu faci o performanţă absolut ieşită din comun. Numele mari se asociază cu cei care ştiu să lucreze şi ştiu să facă performanţă.
Ne bucurăm că SIVECO România este implicată, deja de mulţi ani, în parteneriate de afaceri cu companii de software şi hardware de talie mondială, precum Intel, Oracle, Microsoft, IBM, HP. Aceste colaborări s-au fundamentat pe proiecte de succes şi au condus la alte proiecte de succes. Am învăţat unii de la alţii şi continuăm să învăţăm, iar parteneriatele pe care le derulăm şi cu alte companii de peste hotare ne ajută să ne atingem obiectivele propuse. Am început, astfel, să ne afirmăm cu putere şi în tehnologia de vârf la nivel mondial, soluţia noastră de eHealth ajungând în Bulgaria, iar expertiza de eLearning în Cipru, Kuweit, Liban, Moldova, UK, Emiratele Arabe Unite
Acum, avem şi un brand de ţară în IT. Cum ne ajută el?
Efortul de branding de ţară pune industria de IT în centru, surprinzând cel mai bine atu-urile pe care România le are, ca şi exportator de software: „Creative Talent. Technical Excellence”. Devin vizibile progresele informatice, companiile de pe piaţă, tehnologia ce se dezvoltă foarte alert şi profesionalismul ce a devenit indispensabil sectorului. Realitatea este că România reprezintă, la acest moment, una dintre cele mai puternice şi dinamice pieţe IT din Europa Centrală şi de Est.
Toate acţiunile care se fac sunt binevenite, ajută, dar trebuie să le susţinem cu fapte. Firmele româneşti trebuie să se implice în proiecte de informatizare la nivel naţional, complexe, deschizătoare de drumuri. Atunci vom putea spune că suntem recunoscuţi şi ca brand IT pe ţară.
Îmbucurător este că domeniul IT din România cunoaşte o continuă expansiune, ca şi specialişti, dar şi ca tehnologie. Sunt astfel încrezătoare că anii viitori vor legitima competitivitatea IT-ului românesc la nivel european.


Cum sunt oamenii din SIVECO, la 15 ani de la înfiinţarea companiei?


Aşa cum au fost dintotdeauna: o echipă excepţională. Iar astăzi, chiar dacă această echipă reuneşte 650 de angajaţi, păstrează însă spiritul antreprenorial al „începuturilor” companiei. Ne place să trăim în viitor, să găsim soluţiile „de mâine” pentru problemele „de azi” şi punem suflet în tot ceea ce facem: atunci când dăm viaţă programelor, atunci când dezvoltăm soluţii pentru oameni.
Investim în angajaţii noştri, le stimulăm creativitatea şi îi instruim constant pentru că SIVECO România creşte prin şi odată cu ei. Proiectăm, dezvoltăm şi implementăm soluţii complexe, privind fiecare proiect din perspective multiple, ne impunem să ne autodepăşim, să demonstrăm la nivel mondial valoarea excepţională a IT-istului român.
Iar, în SIVECO România, echipa este totul. Nu există proiect fără echipă. Noi suntem viziunea SIVECO, noi ştim încotro ne îndreptăm. ?i ştim cel mai bine că valoare adăugată pentru companie se construieşte ca rezultat al muncii de echipă.


Putem vorbi de o extindere a responsabilităţii sociale a companiei?


Da, cu siguranţă. SIVECO România conştientizează misiunea sa de membru responsabil al comunităţii din care face parte, implicându-se constant în susţinerea societăţii româneşti, prin variate activităţi cu caracter educaţional, cultural, umanitar.
Recent, am organizat un eveniment dedicat atitudinii de CSR (Corporate Social Resposibility), sub forma unei mese rotunde, ce i-a reunit pe partenererii noştri din acest domeniu: AmCham, CSR România, World Vision România, ARDOR, Asociaţia Pro Democraţia. De asemenea, au participat reprezentanţi ai Poliţiei Municipiului Bucureşti precum şi beneficiarii direcţi ai programelor pe care le-am demarat în sfera CSR alături de partenerii noştri.
Ne direcţionăm în mod strategic demersurile CSR spre domeniul educaţiei întrucât o considerăm esenţială pentru dezvoltarea sustenabilă a societăţii. Implicarea în CSR a SIVECO România este una naturală, derivând din filozofia corporatistă, iar parteneriatele noastre în domeniu se bazează pe transparenţă în comunicare, obţinerea de beneficii concrete, măsurabile de către cei cărora aceste acţiuni li se adresează.


Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, personal, SIVECO România?


SIVECO este, în acelaşi timp, familia, cariera şi cea mai mare realizare a mea. Un vis frumos care durează de 15 ani, o echipă unită, un nume de referinţă pe piaţa de software din România şi un nume din ce în ce mai des auzit pe piaţa internaţională de IT.
Noi credem în destinul acestei firme, credem în misiunea ei şi în puterea de a face faţă cu brio provocărilor. Dacă ele n-ar exista, marile bucurii ar intârzia să apară. SIVECO este, cu siguranţă, cea mai mare bucurie din viaţa mea.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite