Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Este Cosmote Romania performerul primului trimestru din 2007?

10 August 2007




Schimbare de strategie


Pana de curand, preocuparea primordiala a operatorului Cosmote Romania a fost sa atraga cat mai multi clienti, adresandu-se in special clientilor rezidentiali cu rezultatele prezentate mai sus: prea multe cartele pre-platie, venit mediu/utilizator mic. Si probabil ca aceasta preocupare va continua. Un raport Citigroup Research publicat in iulie 2007 spunea ca numarul SIMurior vandute va ajunge la 3,1 milioane in 2007 si 5,5 milioane in 2010. Cosmote Romania anunta, insa, la finele lunii mai 2006 planuri ambitioase - EBITDA (profitul inainte de impozitare, dobanzi, depreciere si amortizare) pozitiv in anul 2008 si profit in 2009. Iar raportul Citigroup Research anticipa la 5% marja EBITDA (EBITDA/venituri) in 2008 si la 25% in 2010, cand profitul operational va fi de €46 milioane. Pentru a trece pe profit, compania va trebui sa creasca venitul mediu pe utilizator, care ar trebui sa insemne o schimbare de strategie - concentrarea pe clientii abonati si mai ales pe clientii companii, fidelizarea actualilor clienti pentru a-i transforma (pe cat mai multi) in abonati, etc. Campania pentru clientii companii a si inceput. Odata cu atingerea unei foarte bune acoperiri, 96,1% din populatie si 79,4% din teritoriu la 31 decembrie 2006, dar si planuri de dezvoltare in continuare, probabil cea mai buna acoperire din Romania de vreme ce operatorii GSM900 refuza sa o declare, Cosmote a lansat oferte adresand clienti companii. Cosmote Share, de exemplu, lansat la inceputul lunii iunie.


Cosmote se pozitioneaza ca o marca romaneasca


Pe 11 iunie 2007 Cosmote Romania lanseaza o campanie de repozitionare care presupune si schimbarea sloganului operatorului din „In touch with life“ in „Alaturi de tine“. „Dupa un an si jumatate este cazul sa trecem mai departe si sa cream o marca mai apropiata si mai placuta de romani. Vrem sa transformam Cosmote intr-o companie romaneasca 100%“, spunea Costas Kapetanopoulos, director de marketing si comunicare Cosmote.
Dupa ce intro prima faza Cosmote a urmarit fidelizarea unui anumit segment de public, adolescentii, acum se trece la o noua etapa, prin care se incearca alaturarea marcii cu toate perioadele vietii, momentul schimbarii fiind ales in urma efectuarii unei analize de piata. Noua campanie de imagine, inspirata din viata de zi cu zi a romanilor, urmareste sa intareasca legatura emotionala cu acestia si sa pozitioneze marca Cosmote drept un partener in toate momentele vietii.
„Cosmote este in primii 10 advertiseri pe piata din Romania si ne vom mentine strategia agresiva de comunicare pe care am avut-o pana in prezent“ spunea Kapetanopoulos. Conform acestuia, noua campanie de imagine este una dintre cele mai costisitoare campanii realizate in Romania. Pentru sustinerea acestei noi strategii, bugetul de publicitate pentru anul in curs a crescut cu 20% fata de cel de anul trecut, iar conform Alfa Cont, bugetul ‘rate card’ din 2006 al operatorului Cosmote a fost de €50 milioane.


Ramane de vazut daca noua strategie si imagine va aduce Cosmote Romania mai aproape de romani. Dar, mai ales, ramane de vazut daca structura SIMurilor vandute se va imbunatati si, mai ales, daca venitul mediu lunar pe utilizator se va apropia de media industriei.


Dr. Nicolae Oaca



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite