Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Project Manager “de ocazie” vs. Project Manager de profesie

22 Septembrie 2007




Avantajele utilizarii unei metodologii


Abordarea metodologica a proiectelor este fundamentala, deoarece metodologia:
- este construita pe baza experientelor anterioare din proiecte;
- ajuta la evitarea repetarii greselilor trecutului;
- imbunatateste performanta, productivitatea si calitatea serviciilor de management de proiect;
- creste increderea clientului in finalizarea cu succes a proiectului;
- poate fi folosita ca avantaj competitiv, in scopul diferentierii de concurenta;
- ajuta la standardizarea abordarii proiectelor si este catalizatorul acumularii de experienta in cadrul organizatiei.



Cheia succesului: Project Manager cu experienta


Este evident din cele prezentate mai sus ca rolul diferentiator, factorul care poate influenta decisiv sansele de reusita ale unui proiect este managerul acestuia si masura in care acesta are profilul, pregatirea si experienta potrivite pentru un astfel de rol. Dar care sunt atributele care definesc profilul unui Project Manager?


In primul rand, este fundamental sa se inteleaga faptul ca abilitatile pe care trebuie sa le aiba un Project Manager sunt diferite de cunostintele tehnice necesare proiectului, iar aceste abilitati se dobandesc prin carti si studiu (in mica masura), experienta, imitare si talent ...
Daca ar fi sa ne referim doar la cateva din zonele in care un Project Manager trebuie sa fie competent, acestea ar fi:


1. Comunicare:
- deoarece aprox. 90 % din timpul unui Project Manager este dedicat comunicarii prin intalniri si sedinte, documente, exprimarea cerintelor;
- arta comunicarii vine din experienta si prin practica.


2. Management financiar (buget)
- bugetul aprobat trebuie controlat;
- munca depusa trebuie cuantificata si platita corect;
- resursele financiare trebuie planificate;
- responsabilitatea este impartita cu Directorul Financiar al firmei.


3. Organizarea proiectului
- este o abordare metodologica de pastrare si de regasire a informatiei atunci cand este nevoie de ea, evitand astfel timpul si resursele pierdute datorita lipsei informatiei.


4. Abilitati de negociere
- Project Manager-ul trebuie sa aiba abilitatea si prestanta de a negocia cu Furnizorii, cu Clientul si cu Propriul management.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite