Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum sa reducem costurile cu procesarea documentelor bancare prin terminale self-service?

22 Septembrie 2007



Intr-o banca se genereaza milioane de documente bancare anual, care sunt colectate, transportate si procesate central. O mare parte din aceste costuri poate fi economisita cu transferarea acestui proces in zona de self-service, adica amplasarea sistemelor non-cash pentru colectarea si scanarea ordinelor de plata si a altor documente create de clientii bancii.


Folosind Rondo 4scanning de la KEBA, ca solutie de self-service, aceste costuri pot fi drastic reduse, datorita faptului ca managementul documentelor se transfera clientului, el interactionand mult mai eficient cu banca.
Astfel, operatia de procesare a documentelor bancare prin terminalele self-service presupune:
• clientul de self-service se identifica in sistem cu propriul card si posibil cu un numar PIN;
• clientul isi scaneaza singur documentele;
• toate campurile inscrise pe documente sunt recunoscute si verificate de catre client pentru a fi corecte;
• clientul verifica si confirma suma de plata;
• toate informatiile confirmate de client, impreuna cu codul bancii si numarul contului sunt trimise electronic catre un centru de operare tranzactii;
• aici documentele nu mai necesita o post-procesare.
Astfel, singurul proces realizat de catre angajatii bancii este cel de plata efectiva a sumelor de pe documente confirmate de client.



Cum se reduc costurile?


1. Prin transferul procesarii documentelor bancare din “back office” catre client, redirectionand angajatii bancii catre alte activitati mai productive;
2. Prin transmiterea electronica a documentelor scanate catre centrul de operare anuland transportul fizic al acestora, salvand astfel timp si bani;
3. Prin rapiditatea si corectitudinea cu care datele ajung in centrul de operare si dispunerea sumei de plata prin card sau PIN, astfel costurile de tranzactie sunt semnificativ reduse;
4. Prin realizarea unui transfer de date clar ce anuleaza operatiile de post-procesare;
5. Prin locatia terminalelor self-service in lobby-urile bancilor, in Mall-uri, Hypermarketuri, Centre Comerciale.


Opinia clientului – factor decisiv al succesului


Dupa ce am analizat mai sus cele mai importante aspecte ale potentialului de economisire, trebuie subliniat faptul ca opinia clientului reprezinta un factor crucial pentru implementarea terminalelor self-service de procesare a documentelor bancare, deoarece acestea sunt profitabile doar in functie de nivelul de acceptare a clientilor.
Pe scurt, nivelul de acceptare a clientilor depinde de:
• simplitatea operatiilor;
• viteza de transfer a documentelor;
• securitatea procesarii;
• viteza procesarii;
• taxe;
• disponibilitatea extinsa a solutiilor de procesare automata a instrumentelor de debit.
Un alt aspect la fel de important de mentionat este si securitatea documentelor. Manipularea manuala a documentelor catre si in cadrul centrului de procesare, fata de functionalitatea securizata prin care clientul are posibilitatea de a trimite electronic datele direct catre centrul de operare tranzactii, ofera o mai mare siguranta a tranzactiilor efectuate si astfel, castigarea increderii clientilor si fidelizarea lor.


Rondo 4scanning – functionalitati si beneficii aditionale:
• terminalul poate fi folosit ca statie de imprimare si se pot efectua toate tipurile de tranzactii care nu necesita cash;
• poate functiona ca statie proprie de management al documentelor, dar si conectat la sistemele existente de management al documentelor, al relatiilor cu publicul, etc.;
• poate fi folosit ca terminal non-cash pentru utilizatorii care nu au acces la Internet – Banking, sau nu sunt familiari cu metoda respectiva;
• functionalitati info-kiosk si printare de informatii de vanzare, precum calculator de credit, oferte noi si altele;
Drept urmare, gradul de acceptare a clientilor si gradul de automatizare a solutiilor sunt decisive pentru succesul solutiilor de self-service care va poate asigura profitul.
Intrebarea care se pune, daca are sens sa se schimbe unul sau mai multe procese traditionale implementate deja pe piata bancara din Romania, trebuie verificata de la caz la caz si nu se poate raspunde la ea prin generalizari.
Cu toate acestea, doar o cale de mijloc sanatoasa intre gradul de acceptare de catre client si gradul de automatizare va asigura succesul dat de procesarea documentelor bancare prin terminale self-service.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite