Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

TotalSoft sărbătoreşte cel mai bun an din istoria suitei Charisma

15 Noiembrie 2007




Cel mai nou client din portofoliul Charisma HR cu o arie mare de răspândire este Ţiriac Holdings, grup care include 23 de firme răspândite în ţară, şi care a beneficiat de o implementare extrem de rapidă. Un alt client din categoria "large enterprise" al acestei aplicaţii, proiect solicitant din punct de vedere al configurărilor cerute, a fost cel implementat la unul din marii jucători de pe piaţa internă de telecomunicaţii. Deşi Charisma HR se mândreşte cu nume mari din cadrul companiilor româneşti, soluţia este perfect accesibilă oricărei companii din categoria IMM-urilor, datorită nivelului său ridicat de configurabilitate şi scalabilitate, dar şi instituţiilor din domeniul public. TotalSoft are în derulare o serie de proiecte în mai multe ministere şi unităţi ale administraţiei centrale, după cum ne-a precizat Gabriel Ivănescu, Charisma HR Product Manager.


Proiectele de viitor ale soluţiei de HR a TotalSoft prevăd, pe de o parte, din perspectiva de business, mărirea clienţilor pe zona outsourcing, iar pe de altă parte, din punct de vedere tehnologic, rescrierea integrală a aplicaţiei, într-o tehnologie nouă, funcţionalităţile rămânând, în linii mari, aceleaşi. Aceasta nu va însemna însă renunţarea la actuala aplicaţie, care se va dezvolta în continuare şi va cuprinde toate modificările de legislaţie, clienţii beneficiind de tot sprijinul TotalSoft.


Focus pe zona financiar-bancară
Numărul mare de clienţi TotalSoft din zona financiar-bancară s-a materializat, la nivel structural, într-o subdivizie care acoperă sectoarele leasing, credite şi asigurări. Alături de aceasta, există şi o divizie intitulată generic "comercial" (care include sectoarele: distribuţie, retail, construcţii şi servicii). Diferenţierea se materializează atât la nivel de dezvoltare a aplicaţiei, cât şi la cel de implementare. "Această separare are rolul de a permite o focalizare pe zona financiară, un sector care «merge bine» în România, unde numeroase firme şi bănci puternice deschid încă filiale. Fenomenul acesta, coroborat cu necesitatea dezvoltării continue a proceselor şi introducerii de funcţionalităţi noi, face ca domeniul să fie extrem de atractiv pentru TotalSoft. La aceasta contribuie semnificativ şi cererea mare a soluţiei Charisma Enterprise pe piaţa externă, mai ales în ţările din regiune, unde ofertanţii de soluţii ERP nu sunt foarte numeroşi, iar oferta nu este deosebită. O dovadă în acest sens sunt şi clienţii mari la care s-a început implementarea soluţiei ERP - cum ar fi filiala din România a grupului Raiffeisen, după implementările de succes din Albania şi Bulgaria, care va fi urmată apoi, foarte probabil, de filialele din Polonia şi Ucraina ale grupului. Un alt exemplu de acest gen ar fi BMW Rusia, la care s-a demarat implementarea ca urmare a succesului repurtat la BMW Grecia. Acestor exemple li se adaugă şi multe alte companii mari din România", ne-a declarat Vlad Cristuţiu, Charisma Enterprise Product Manager.


Aceasta nu înseamnă însă că soluţia Charisma Enterprise va deveni, brusc, o soluţie dedicată exclusiv "finanţelor". Sectorul "comercial" deţine un număr sensibil mai mare de clienţi şi o experienţă mult mai bogată în piaţă, deci o vizibilitate mai mare. Rezultatele înregistrate în cele patru direcţii sunt meritorii şi asigură poziţia de lider de piaţă companiei TotalSoft, pe câteva zone de nişă, cum ar fi, de exemplu, distribuţia de medicamente, unde marii jucători din piaţă utilizează soluţia Charisma Enterprise. În această zonă de acţiune, trebuie menţionată şi premiera - importantă atât pentru Charisma Enterprise, cât şi la nivelul întregului core business - constând în implementarea la Primăria Sectorului 6, direcţie căreia i se acordă o atenţie deosebită.


Noutăţile funcţionale de business adăugate în Charisma Enterprise se materializează atât prin optimizări, cât şi printr-o nouă serie de module, dintre care se evidenţiază cel de Web sales, cel de Credite de consum şi cel de e-Care, dedicate zonei financiare, dar şi noul modul de Retail şi e-Shop, care se adresează în special firmelor din zona "comercială". O altă îmbunătăţire notabilă introdusă în noua versiune Charisma Enterprise este integrarea totală a acestei soluţii cu modulele Microsoft de CRM cu Call Center şi Document Management.


Toate aceste îmbunătăţiri au fost realizate atât în urma cererilor directe ale clienţilor (cum ar fi cazul Rodipet, La Fântâna sau ISTA România), cât şi în urma analizelor proprii, dar şi sub presiunea schimbărilor din piaţă, cum ar fi necesitatea trecerii la contabilitatea bancară. Nu în ultimul rând, o noutate ce datează de la începutul acestui an este aşa-numitul modul "Charisma UE", care a fost realizat pentru a rezolva toate problemele legate de integrarea în Uniunea Europeană.


Planurile de viitor în ceea ce priveşte direcţiile de dezvoltare ale aplicaţiei Charisma Enterprise nu diferă radical de cele ale soluţiei de HR: pătrunderea pe noi pieţe externe, cu focus pe zona financiar-bancară, consolidarea poziţiei în România, abordarea unor direcţii noi de business (cea a serviciilor antreprenoriale sau activităţi specifice din zona bancară, cum ar fi factoringul), dar şi noutăţi pur tehnologice.


Radu Ghiţulescu


Florentina Andrei,
Charisma Enterprise Sale Manager TotalSoft: "Suita Charisma aduce veniturile cele mai mari din companie"
"TotalSoft şi-a propus pentru acest an o cifră de afaceri ambiţioasă, cu 60% mai mare decât cea din 2006, respectiv 14 milioane de euro. Iar acum, după 11 luni, constatăm că suntem în grafic. Suita Charisma, respectiv soluţiile Charisma Enterprise şi Charisma HR, aduce, practic, veniturile cele mai mari din companie, la nivel de 50% din cifra de afaceri a TotalSoft, datorită celor 70 de noi clienţi pe zona Enterprise, dintre care 10 externi, şi aproximativ 100 de contracte pentru Charisma HR. Per total, în 2007 avem peste 150 de clienţi noi pentru suita Charisma. (Soluţia Charisma Enterprise include şi modulul de HR - n.r.) Astfel, numărul total de clienţi ai suitei Charisma este de peste 500, în 2007 reuşindu-se o creştere cu 50% a numărului acestora faţă de anul trecut."


Gabriel Ivănescu,
Charisma HR Product Manager: "Charisma HR, un «ERP al domeniului resurselor umane»"

"Este anul cu cea mai mare creştere de clienţi din istoria soluţiei Charisma HR. O creştere pe care aş pune-o mai ales pe seama maturităţii dobândite de această soluţie în cei aproape zece ani de când există, cât şi ca urmare a marii configurabilităţi a întregului sistem, care face ca, practic, sistemul să nu fie identic implementat la doi clienţi. Toate aceste atuuri au propulsat-o pe primul loc în această categorie de soluţii, Charisma HR fiind un sistem complet. Practic, este un «ERP al domeniului resurselor umane», care include mai multe module, principalul său atu fiind adaptarea extrem de facilă a sistemului la modificările legislative."



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite