Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Implementarea Novensys a susţinut creşterea cu 25% a business-ului Ferroli

24 Martie 2008



Ferroli România, unul dintre principalii jucători locali de pe piaţa echipamentelor de încălzire şi climatizare, se numără din 2006 printre clienţii Novensys. Succesul implementării s-a extins, prin dezvoltarea altor proiecte şi crearea unor noi centre de profit.

Prezentă pe piaţa românească din 1998, ca subsidiară a grupului italian Ferroli, Ferroli România a cunoscut o evoluţie rapidă a volumului afacerii. Creşterea numărului de clienţi şi extinderea teritorială la nivel naţional, coroborate cu evoluţia nivelului concurenţial al pieţei, au făcut însă ca managementul companiei să resimtă stringent nevoia unui instrument informatic de gestiune a resurselor companiei care să răspundă cerinţelor specifice de business. Este vorba despre o soluţie integrată care să înlocuiască aplicaţia financiar-contabilă anterioară, devenită inadecvată din perspectiva dezvoltării afacerii şi a noilor cerinţe ale staff-ului companiei.
„Aplicaţiile anterioare îşi atinseseră limitele şi apăruse lipsa de control din partea managementului, care nu putea obţine decât un număr restrâns de rapoarte, neavând acces la informaţii esenţiale. Staff-ul resimţea din plin faptul că nu putea obţine informaţii în timp real despre cum evoluează vânzările, ce clienţi au crescut, ce produse se cer, variaţia stocurilor etc. În plus, diversele aspecte ale activităţii noastre trebuie urmărite şi din altă perspectivă decât cea financiară; Vânzările, Achiziţiile şi Marketingul au cerinţele lor specifice“, explică Ioana Cristina Osnaga, director financiar-administrativ Ferroli România.
Decizia efectivă de schimbare a fost luată în iulie 2006, pe o evoluţie de creştere a business-ului companiei, care a evidenţiat acut limitările vechii aplicaţii. Identificarea noii soluţii s-a realizat rapid, opţiunea pentru aplicaţia ERP Microsoft Dynamics NAV fiind fundamentată la sfârşitul lunii (şi pe baza referinţelor de la subsidiara Ferroli din Olanda, care implementase o astfel de aplicaţie).

Avantaje multiple

În procesul de selectare a implementatorului, Novensys s-a impus ca o primă opţiune pentru managementul Ferroli, atât din perspectiva competenţelor, cât şi a ofertei complete (software & hardware). La aceasta s-au adăugat atuurile portofoliului propriu de soluţii, precum şi nivelul superior de know-how, care permit specialiştilor Novensys realizarea customizărilor solicitate de client. „A contat mult faptul că ni s-a oferit o soluţie completă, Novensys for Management, care include, în afara aplicaţiei ERP, o soluţie proprietară de Warehouse Management şi infrastructura hardware (terminale Symbol şi Zebra – n.r.)“, ne-a explicat directorul financiar Ferroli. „Am beneficiat astfel, din start, de avantajul interfaţării aplicaţiilor de către acelaşi integrator. Totodată, faptul că echipa Novensys a demonstrat o foarte bună înţelegere a specificului business-ului nostru de la primele discuţii, dar şi promptitudine în răspunsul la solicitări, au influenţat decizia noastră“.
Un alt atu – atât al soluţiei, cât şi al implementatorului –, dar şi un argument esenţial pentru managementul Ferroli, l-a reprezentat dezvoltarea specifică de business analytics solicitată de client. Acesta a beneficiat de avantajul soluţiilor Microsoft – o interfaţă prietenoasă, ce permite un acces facil şi o rată de adoptare rapidă.


Secretele succesului
Unul dintre secretele reuşitei, pentru că se poate vorbi de un succes real dacă se ia în calcul durata implementării (în septembrie 2006, ERP-ul înlocuise efectiv vechea soluţie), şi perioada în care aceasta a fost realizată (Q4 este o perioadă de vârf pentru Ferroli), a constat în armonizarea eforturilor de echipă. Respectiv, în suportul activ oferit de Ferroli, ai cărui reprezentanţi s-au implicat efectiv în procesul de implementare, alături de consultanţii şi specialiştii Novensys. Se poate vorbi însă de succes şi din perspectiva faptului că, după implementarea iniţială (care a cuprins modulele vânzări, financiar-contabilitate şi achiziţii), a urmat o a doua etapă de implementare (WMS, precum şi dezvoltările de BI specifice). Apoi etapa a treia, care a demarat la sfârşitul lui 2007, constând în implementarea modulului de service şi a celui de ofertare. Practic, valoarea iniţială a contractului s-a dublat în aproape un an, iar acum tinde spre triplul sumei iniţiale, prin implementările şi dezvoltările ulterioare.
Toate aceste „reuşite de implementare“ au generat creşteri de business pentru Ferroli. „Afacerea Ferroli 2007 versus 2006 a crescut cu 25%. O creştere importantă pe o piaţă de nişă, cu numeroşi actori, în care o creştere de 25% este greu de realizat. Se câştigă practic din cota concurenţei, pentru că piaţa nu creşte cu o asemenea rată“, susţine Ioana Cristina Osnaga. Potrivit directorului financiar Ferroli, implementarea Novensys a susţinut creşterea prin controlul net superior al business-ului, reducerea considerabilă a riscurilor (comenzi neonorate, facturi neîncasate, întârzieri de plată etc.) generând nu doar câştiguri financiare şi operaţionale, ci şi o creştere sensibilă a nivelului de satisfacţie a clientului. Iar creşterile oferite de implementarea Novensys continuă, aşteptările staff-ului Ferroli România vizavi de modulul de service şi suport fiind mari. (R.G.)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite