Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

S&T aduce soluţiile JDA Software în România

25 Aprilie 2008



Piaţa de retail şi distribuţie din România este evaluată de analişti drept una dintre cele mai promiţătoare din Europa. Un verdict confirmat de evoluţia ascendentă a veniturilor marilor jucători din piaţă, dar şi de interesul companiilor IT internaţionale, care văd în această zonă de nişă un motor de creştere. Cel mai recent şi mai elocvent exemplu – compania S&T, care, prin parteneriatul realizat cu JDA Software, şi-a extins portofoliul de soluţii la nivel de grup. Implementarea soluţiilor JDA Software şi suportul pentru clienţii locali, în România, sunt asigurate de S&T Software.


„România este, potenţial, una dintre cele mai profitabile pieţe pentru retailerii europeni. Este a doua ţară din Estul Europei ca populaţie şi ca valoare, estimările noastre pentru piaţa de retail locală în 2008 fiind de peste 50 de miliarde de euro“, a subliniat Roland Schmid, director Business Development Trade – S&T AG, în debutul evenimentului care a oficializat intrarea JDA Software pe piaţa românească. Valoarea ridicată a pieţei autohtone de retail şi distribuţie poate asigura subsidiarei locale a S&T o poziţie deosebită în cadrul grupului, permiţându-i să valorifice optim experienţa acumulată de cei peste 4.600 specialişti ai JDA Software în 20 de ani de realizare de aplicaţii software pentru prognoză şi analiză, implementate la un număr de peste 5.000 de clienţi din toată lumea.
Evenimentul de lansare a noilor soluţii IT a reunit numeroşi actori din piaţa românească de retail şi distribuţie, care au manifestat un viu interes pentru soluţiile JDA şi competenţele S&T, prezentate pe larg de Roland Schmid. Directorul regional S&T a evidenţiat în prezentările sale importanţa contextului intrării pe piaţa locală a companiei americane. „Globalizarea are un impact imens asupra obiceiurilor consumatorilor, iar tehnologia are un ritm de dezvoltare mai rapid ca niciodată. Acestea se reflectă în evoluţia comportamentului consumatorului, care devine din ce în ce mai dificil de prognozat. Soluţiile aduse de S&T şi JDA Software vin să ajute comercianţii în operaţiunile de prognozare a evoluţiei pieţei de retail“, a subliniat Schmid, care a „localizat“ previziunile, explicând că „cel mai pregnant fenomen de pe piaţa românească de retail este migrarea comercianţilor de la retailul tradiţional, gen băcănie, alimentară, spre retailul modern, reprezentat de marile firme gen Carrefour, Cora, Real etc. În maxim trei ani nu vor mai exista ceea ce dumneavoastră numiţi «alimentare». Companiile de retail vest-europene, mult mai competitive, vor monopoliza piaţa, sufocând aceste mici afaceri. Şi retailerii de dimensiuni medii spre mari sunt în pericol dacă nu-şi vor adapta strategiile la noile cerinţe ale acestei pieţe în continuă dezvoltare“.
Factorul diferenţiator care oferă JDA Software atuul de a obţine o cotă importantă pe piaţa europeană a fost explicat pe larg de Olivier Stelian, senior director VARs EMEA – JDA Software, care a arătat că: „JDA încearcă astfel să promoveze o nouă filozofie de business. Soluţiile de prognoză oferite de firma noastră asigură un flux continuu de produse, fără sincope, astfel încât nici un fel de mărfuri să nu lipsească de pe rafturile clienţilor. Oferim o viziune de ansamblu clară asupra întregului lanţ logistic. Astfel, utilizatorii acestor programe sunt capabili să ia deciziile cele mai potrivite pentru a asigura funcţionarea optimă a serviciilor de aprovizionare“. Rezultatele practice care pot fi atinse cu ajutorul soluţiilor JDA au fost evidenţiate de Don Brenchley, senior pre-sales consultant JDA Software. Unul dintre argumentele prezentate este creşterea eficienţei operaţiilor logistice, ceea ce generează o reducere a costurilor de transport cu 5 până la 20%. Un alt argument îl reprezintă predictibilitatea mai mare a cerinţelor pieţei pe termen mediu, ceea ce face ca acurateţea previziunilor să crească cu până la 15%. Nu în ultimul rând, se identifică o îmbunătăţire considerabilă a performanţelor departamentelor de relaţii cu clienţii, ceea ce generează o creştere a vânzărilor totale cu 5%.
Pe baza acestor argumente, dar şi a nivelului de expertiză şi competenţe ale grupului şi a investiţiilor în zona Europei Centrale şi de Est ce îl poziţionează în topul european al integratorilor, Grupul S&T estimează că, în maxim un an, va deveni unul dintre liderii furnizorilor de soluţii IT de acest tip în România. (A.C.)



Roland Schmid,
director Business Development Trade – S&T AG



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite