AttoSOFT oferă soluţii ERP pentru firmele de distribuţie

Bambus SRL este una dintre cele mai mari firme de distribuţie din judeţul Vaslui, cu un volum de afaceri care o situează între primele 10 firme de profil din judeţ. Încă de la înfiinţare Bambus SRL şi-a propus să ofere servicii şi produse optime care să corespundă exigenţelor clienţilor săi. Firma îşi desfăşoară activitatea în patru locaţii distincte, cu o logistică impresionantă, şi peste 70 de agenţi de vânzări.
Nevoile Beneficiarului
Automatizarea procesului de distribuţie este cea mai importantă cerinţă a firmei, având în vedere numărul mare de clienţi şi de mărfuri cu care lucrează. Altă cerinţă importantă - capacitatea de analiză a vânzărilor, prin rapoarte statistice şi cuburi OLAP pentru luarea deciziilor corecte în privinţa stocurilor, preţurilor, discounturilor şi a aprovizionării. De asemenea, foarte importantă a fost viteza de lucru şi de raportare, pentru un volum foarte mare de date.
Soluţia propusă
AttoSOFT a propus sistemul ERP DataLight Enterprise, compus din modulele Gestiune 3.0, sistemul de automatizare a forţei de vânzare PDALight On-line, contabilitate Balpro, Personal-Salarizare şi Mijloace fixe. Modulul Gestiune 3.0 optimizează întregul proces de aprovizionare – preluare comenzi clienţi – livrări. În acest modul se preiau comenzile din sistemul SFA, se transformă automat în facturi şi încărcări maşină, se verifică stocurile critice, se evaluează soldurile la clienţi. Au fost activate şi sistemele de discount-uri clienţi, blocarea la facturare a clienţilor cu probleme la sold şi sistemul de raportare OLAP pentru analize de vânzări, intrări şi stocuri. Modulul de management financiar şi contabilitate Balpro transformă automat operaţiunile contabile primite din modulul Gestiune 3.0 în rapoarte contabile conforme cu legislaţia în vigoare. Modulele Personal-Salarizare şi Mijloace Fixe completează informaţiile necesare pentru analize de costuri.
Pentru automatizarea forţei de vânzare se foloseşte DataLight PDA On-line, pentru agenţii de vânzări. Centralizarea datelor din cele patru locaţii s-a realizat prin mecanismul de replicare, astfel încât să se asigure independenţa punctelor de lucru. Sistemul transmite în mod automat datele din punct către bază, fără intervenţia efectivă a utilizatorilor.
Implementarea sistemului
Deşi beneficiarul folosea tot o soluţie software AttoSOFT, implementarea a debutat cu o analiză a cerinţelor clientului, în vederea trecerii pe noul sistem fără întreruperea activităţii firmei. Pentru cerinţele formulate au fost identificate soluţii în noul sistem:
- replicare între punctele de lucru pentru centralizarea informaţiilor şi analize în timp real ale soldurilor şi stocurilor
- folosirea sistemului de automatizare a forţei de vânzare on-line, astfel încât agenţii să aibă informaţii corecte asupra stocului şi facturilor de încasat, cu posibilitatea de transmisie imediată a comenzii clientului
- folosirea unei baze de date corect dimensionate şi adaptarea rapoartelor, inclusiv folosirea rapoartelor de tip cub de decizie (OLAP) pentru analiza vânzărilor
După începerea efectivă a activităţii pe noul sistem, a continuat implementarea prin rafinarea rapoartelor necesare middle-managerilor din firmă, în special analizele de vânzări. În prezent, continuă dezvoltarea sistemului prin integrarea de raportări şi interfaţări cu diverşi furnizori.
Obiective atinse

Parerea ta conteaza:

