Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Administraţia publică are nevoie de GIS

24 Martie 2009




Proiecte GIS în 2008


Piaţa de GIS poate fi segmentată în companii care oferă soluţii integrate şi companii care oferă produse. De regulă, departamentele din administraţia publică locală şi centrală care optează pentru astfel de soluţii sunt cele care au ca activitate principală gestionarea diferitelor tipuri de resurse, într-o formă grafică, intuitivă şi accesibilă funcţionarului public.


„Din perspectiva alinierii la directivele Comisiei Europene, departamentele şi agenţiile interesate în adoptarea unei soluţii de tip GIS sunt, de exemplu, departamentele de infrastructură, urbanism, transporturi şi alte departamente pentru care informaţia privind localizarea teritorială este absolut necesară. Aceste departamente sunt regăsite în toate structurile centrale şi locale ale administraţiei publice”, spune Vlad Dobrincu.


Conform Alinei Pintelie, departamentele care au resimţit cel mai profund nevoia de management informatic al datelor geospaţiale şi uneori au iniţiat schimbarea la nivelul întregii instituţii, au fost departamentul de urbanism, cel de administrare a drumurilor şi podurilor şi, în primul rând, cel al echipei manageriale responsabile de bunul mers şi eficientizarea întregii administraţii.


Autodesk a demarat câteva proiecte interesante în sectorul de utilităţi, cu toate că acestea fac parte din zona comercială. Dan Mika explică însă că aceste proiecte au un impact asupra administraţiei publice, fiind dependente de colaborarea cu instituţiile administraţiei publice.


„Vreau să subliniez că Autodesk este activ într-un domeniu care include mult mai multe zone decât GIS. Noi îl numim Infrastructure Modeling. Acoperă toate fluxurile de lucru de design, construcţie, operaţiuni, întreţinere. Ne concentrăm în special pe următoarele segmente industriale: utilităţi (apă potabilă & ape reziduale, electricitate, gaze naturale), zona guvernamentală (municipii), telecomunicaţii, transporturi şi managementul activelor & serviciilor. GIS reprezintă doar un subansamblu, o parte componentă a întregii soluţii de modelare a infrastructurii”, adaugă Dan Mika.


ESRI România a fost implicată în 2008 într-un proiect pentru Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. De asemenea, compania a realizat dezvoltări la proiecte existente pentru Consiliul Judeţean Cluj şi Primăria Galaţi, dar şi dezvoltări noi pentru Primăria Bistriţa şi Consiliul Judeţean Oradea.


S&T România a dezvoltat în 2008 componenta GIS din cadrul Primăriei Sectorului 2 şi a început implementarea componentei GIS în cadrul proiectului derulat la Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru implementarea Sistemului de Management Integrat al Situaţiilor de Urgenţă.


Intergraph Computer Services a continuat implementarea sistemului informatic integrat de la Primăria Municipiului Braşov şi de la Primăria Municipiului Sibiu, s-a implicat în proiectul de integrare a rezultatelor obţinute în proiectul european Pompei, cu sistemul geospaţial implementat tot de către companie pentru Transelectrica şi a implementat soluţia de gestiune geospaţială a drumurilor la Consiliul Judeţean Dolj. Tot anul trecut, Intergraph a început implementarea la Poliţia Capitalei a Sistemului de Raportare Operativă, iar Poliţia Comunitară din Sibiu devine prima poliţie comunitară „geospaţială” prin utilizarea unei soluţii geospaţiale de planificare, dispecerizare şi monitorizare ale echipajelor de intervenţie a poliţiei comunitare.


Cât de informatizaţi GIS suntem?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite