Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Technology >> Securitate >> Stiri si comunicate

Sistem de control al parolelor de la Lenovo

22 Aprilie 2009



Lenovo a anunţat lansarea noului serviciu Lenovo Hardware Password Manager, cel mai recent produs prin care companiile îşi pot administra securitatea datelor şi unicul instrument universal care poate funcţiona cu toate tipurile şi mărcile de hard drive-uri cu criptare totală a discului (FDE). Acest nou instrument permite administratorilor de reţele să lucreze de la distanţă în administrarea parolelor de hard drive ale angajaţilor, inclusiv pentru drive-urile cu autocriptare, pe numeroase laptop-uri şi desktop-uri din gama Think. Administrarea de la distanţă permite ca adoptarea hard drive-urilor FDE să devină o opţiune viabilă pentru multe companii, acum, când administratorii de IT pot să controleze şi să reseteze cu uşurinţă, la nivel central, parolele hard drive-urilor. Hardware Password Manager va ajuta companiile să sporească nivelul general de securitate a datelor şi să reducă timpul şi cheltuielile asociate cu resetarea parolelor angajaţilor.
Furtul de informaţii importante din sistemele computerizate personale sau ale marilor companii este una dintre infracţiunile cu cea mai rapidă rată de creştere în America. Peste 250 de milioane de înregistrări care conţineau informaţii importante din punct de vedere personal, au fost implicate în violări ale normelor de securitate din SUA, începând cu ianuarie 2005. În asemenea situaţii, companiile sunt obligate să acopere costuri legate de reacţia la incident, taxe legale, acţiuni corective, pierderea reputaţiei şi pierderea clienţilor. Costul mediu total per incident în 2008 a fost de 6,65 de milioane de dolari, adică peste 200 de dolari per set de date compromise, se arată într-un studiu asupra costurilor violării datelor în SUA.
Notebook-urile din seria ThinkPad X301, X200, X200s, X200 Tablet, T500, T400, R500, R400, W700, W700ds şi precum şi desktop-urile ThinkCentre M58/M58p suportă această tehnologie.


Deoarece majoritatea companiilor nu administrează parolele de hard drive ale angajaţilor, până acum drive-ul trebuia să fie trimis unei companii specializate pentru a fi supus unui proces de recuperare a datelor destul de costisitor, în cazul în care un angajat uita sau pierdea o parolă pentru hard drive-ul calculatorului său. Dacă se întâmpla ca drive-ul să fie criptat, datele erau însă imposibil de recuperat. Pentru puţinele companii care administrează totuşi parolele angajaţilor, resetarea acestora necesită cel mai probabil suport la faţa locului, ceea ce implică un consum de timp şi fonduri pentru organizaţia respectivă.
Compania Gartner a descoperit că apelurile care solicită asistenţă în asemenea situaţii, inclusiv pentru resetarea parolelor, pot costa o companie până la 18 dolari pe apel, ceea ce poate duce la acumularea rapidă a unor costuri substanţiale pentru o companie mare. De asemenea, s-a constatat că 30% din totalul de apeluri care solicită asistenţă pentru diverse situaţii sunt legate de parole, iar administrarea parolelor ar putea reduce acest volum cu 70%.
Folosind Hardware Password Manager, administratorii reţelelor pot să creeze un ID administrativ pentru fiecare utilizator şi o parolă hardware în interiorul unui „seif” din BIOS-ul calculatorului. Administratorul poate apoi să implementeze PC-ul respectiv sau să trimită pachetul de instalare de la distanţă, către un PC al angajatului de pe teren. Când angajatul îşi deschide PC-ul, va alege un ID unic de utilizator şi o parolă unică pentru a accesa hard drive-ul computerului. La fel, când angajatul îşi va introduce ID-ul de utilizator şi parola, va debloca hard drive-ul criptat. ID-ul şi parola de utilizator ar putea fi ID-ul şi parola de utilizator ale angajatului pentru Windows Domain.


În eventualitatea în care un angajat îşi uită parola, există mai multe opţiuni pentru a o recupera. Astfel, angajatul poate să se conecteze la reţeaua de Intranet a companiei, cu cerfiticatele de înregistrare proprii de Intranet, pentru a-şi înscrie o nouă parolă; să primească acces de la administratorul reţelei către un cont de urgenţă deja creat în „seiful” din BIOS-ul computerului (numai în acest scop); să treacă peste partea de acces legată de Hardware Password Manager şi să intre în adevăratele parole de hardware (oferite de departamentul IT). Apoi Help Desk-ul poate anula de la distanţă înregistrarea anterioară din „seif”, pentru a permite utilizatorului să îşi înscrie un nou ID şi o nouă parolă.
În plus, Hardware Password Manager permite administrarea centrală a parolei BIOS Supervisor, contribuind astfel la mai buna controlare a configuraţiei setărilor de BIOS pentru PC-urile utilizate. În anumite industrii, cerinţele de regularizare şi contract impun anumite configuraţii de BIOS, iar fără o administrare centrală a parolei de Supervisor, respectarea acestor cerinţe poate fi dificilă şi costisitoare.
Lenovo Hardware Password Manager va fi disponibil în întreaga lume de la începutul lunii mai, prin intermediul vânzătorilor de produse Lenovo.


Click aici - http://www.youtube.com/watch?v=wM-T-X9Ykp4- pentru a urmări o demonstraţie a modului în care funcţionează acest sistem







Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite