Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Finanţarea EU a proiectelor IT din sectorul public

01 Iunie 2009



Start pentru campania vară-toamnă 2009


Autoritatea de Management pentru POS CCE a anunţat lansarea în luna iulie 2009 a cererilor de proiecte pentru Operaţiunile 3.2.1 („Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar“) şi 3.2.2 („Implementarea de sisteme TIC în scopul creşterii interoperabilităţii sistemelor informatice şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar“).

În acest context, pentru toate autorităţile şi instituţiile publice interesate în accesarea fondurilor europene începe oficial campania de pregătire a Cererilor de Finanţare şi, implicit, de selectare a consultanţilor care vor elabora documentele necesare. Este, din acest motiv, un bun prilej pentru a trece în revistă câteva elemente de “best practices” desprinse din experienţa cererii de proiecte din anul 2008:


1. Nu lăsaţi totul pe ultima sută de metri

Am văzut în anul 2008 multe licitaţii lansate cu 30 de zile înainte de data limită pentru depunerea cererilor de finanţare. Cred că este evident că, dacă scădem perioada necesară pentru elaborarea ofertelor, pentru evaluare şi termenul minim pentru semnarea contractului, rezultă că şi în cazul unei proceduri de cerere de oferte, consultantul nu are la dispoziţie nici măcar 2 săptămâni pentru elaborarea întregii documentaţii. Este important să reţineţi faptul că cererile de finanţare nu se scriu pe bandă rulantă şi, chiar dacă există o experienţă similară din partea consultantului, acesta trebuie să realizeze o analiză reală a nevoilor beneficiarului, întrucât altfel nu va avea argumentele necesare pentru a convinge evaluatorul că proiectul respectiv chiar este necesar. În acest caz, cererea de finanţare fie va fi respinsă, fie va fi slab punctată. În concluzie, alocaţi timp suficient consultantului pentru finalizarea activităţilor necesare (analiza nevoilor, propunerea de soluţii, bugetarea, analiza cost beneficiu, soluţia tehnică detaliată, finalizarea Studiului de Fezabilitate şi a Cererii de Finanţare), dar nu neglijaţi nici aprobările interne de care aveţi nevoie pentru depunerea proiectului.


2. Atenţie la alegerea consultantului şi a partenerilor de proiect!


Nu uitaţi că singurele criterii după care se face punctarea proiectelor ţin de calitatea Cererii de Finanţare şi a documentelor suport prezentate. De aceea, experienţa consultantului şi calificările sale sunt foarte importante. Nu acceptaţi ofertele binevoitoare şi întotdeauna gratuite ale furnizorilor de tehnologie, care, pentru a-şi spori şansele de câştigare a viitoarelor contracte de implementare, se oferă să vă scrie cererile de finanţare. Lucrurile de calitate nu sunt niciodată gratuite, iar pentru a câştiga trebuie să şi investeşti. Iar dacă totuşi acceptaţi aceste oferte “dezinteresate”, fiţi conştienţi de implicaţii. Nu uitaţi că un furnizor nu este interesat de problemele dumneavoastră de business şi de potrivirea soluţiei oferite cu problema pe care vreţi să o rezolvaţi, ci este interesat să-şi vândă produsele şi serviciile – bune sau mai puţin bune, potrivite sau mai puţin potrivite. Nu uitaţi că un evaluator experimentat va recunoaşte imediat un proiect care nu are o bază şi o justificare reală, ci care este doar o promovare a unei tehnologii – de dragul tehnologiei sau pentru că şi alte instituţii similare au abordat acea tehnologie.


3. Abordaţi proiecte pentru care sunteţi pregătiţi

Nu solicitaţi finanţare pentru un proiect doar pentru că există oportunitatea unei finanţări. Asiguraţi-vă că instituţia dumneavoastră este pregătită pentru acest proiect, că există susţinere şi implicare la toate nivelurile ierarhice şi încercaţi, pe cât posibil, să faceţi paşi mai mici înainte de a încerca un salt prea curajos în lumea e-administraţiei sau a guvernării electronice. Nu uitaţi că obţinerea finanţării este doar primul pas; proiectul trebuie finalizat cu succes şi trebuie să fie sustenabil. În caz contrar, finanţatorul poate decide retragerea finanţării sau poate solicita returnarea finanţării pe întreaga perioadă de monitorizare post-implementare.


Vă urăm succes la acest nou start de campanie de accesare a fondurilor europene... şi nu uitaţi: când sunteţi în dificultate, puteţi apela cu încredere la Opinia Consultantului.




Cătălin Hristea, director general PMSolutions



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Andreea Anamaria
Evaluarea unui imobil se impune doar atunci cand se intentioneaza contractarea unui credit cu ipoteca sau refinantarea unui credit imobiliar mai vechi. Insa, sunt situatii in care proprietarii apeleaza direct la evaluatori pentru a afla valoarea reala, de piata a locuintei lor, pentru situatii precum vanzare, partaj sau impozitare. #evaluatorSibiu #evaluareimobil #evaluareimpozitare #consultantafiscala #fondurieuropenesibiu http://emaconsult.ro/
26 Aprilie 2017, 03:47:18