Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ce beneficii aduce un modul de „achiziţii“?

01 Iunie 2009




O părere similară formulează şi Sabin Chiricescu, Director Vânzări de la Crisoft: „Implementările sunt în general abordate în 3 versiuni, în funcţie de dimensiunea companiei, de activitatea desfăşurată şi complexitatea acesteia şi strategia de dezvoltare a clientului pe următoarea perioadă. În funcţie de acestea se stabileşte şi o abordare de implementare a soluţiei ERP pe etape de informatizare. În cazul CROS ERP, implementările pornesc de la produsul standard, iar în functie de complexitatea procesului clientului se pot analiza şi dezvolta customizări suplimentare.“


Legat de volumul parametrizărilor, Bogdan Onaca de la CSB-Systems consideră că, în cazul ERP-ului propriu, 98% din funcţionalităţi sunt acoperite prin funcţionalităţile preconfigurate şi numai 2% au nevoie de adaptări specifice.


Pentru că activitatea de customizare acoperă particularităţi ale proceselor interne specifice fiecărui client în parte, în funcţie atât de domeniul de activitate, cât mai ales de stilul de management şi structura organizatorică, e greu de realizat un profil al acestor dezvoltări.


„Customizările nu pot fi încadrate într-o singură categorie. Fiecare client necesită customizari specifice în aria de activitate cea mai importantă sau dominantă pentru el. Spre exemplu, pentru companiile de distribuţie se fac customizari de obicei în zona de urmărire a echipei de vânzări şi bonificarea acesteia, pentru companiile în domeniul B2B se fac customizări în zona de afacere specifică, dacă este vorba de producţie sau ansamblare etc.“, este de părere Mihai Valcea, Ager Solutions.


Particularizări frecvente

Totuşi, cele mai frecvente dezvoltări la cerere sunt legate de comunicarea clientului cu furnizorii, documente electronice de comandă, sisteme integrate (EDI), rapoarte solicitate expres de furnizori etc., iar ca generalitate sunt legate de aspectele critice existente la client.


„Problemele critice diferă de la client la client. Noi ne-am lovit de gestionarea şi prevenirea stocurilor critice, a comenzilor eronate, precum şi de posibilităţile de realizare a unei comenzi optime. Din păcate, acestea sunt probleme la care nu poţi oferi o soluţie “minune”, potrivită pentru orice client. Noi ne-am asigurat că Syntesio poate gestiona toate informaţiile relevante procesului de achiziţie, cu care, fie prin rapoartele standard, fie prin cele customizate, să punem la dispoziţia utilizatorilor mecanisme de control (rapoarte şi notificări) adaptate la specificul clientului. De aici şi rolul important al implementatorului în configurarea soluţiei ERP la client“ afirmă Cristian Dinu, Director Dezvoltare Software, Chara Software.


Utilizare şi beneficii


Utilizatorii cheie ai modulului Achiziţii sunt atât angajaţii implicaţi direct în activitatea de aprovizionare şi care startează procesul de comandă, cât şi managementul companiei, care trebuie să aibă o privire de ansamblu asupra acestor procese: directori financiar şi directori de vănzare/producţie.


Beneficiile utilizării acestui modul se răsfrâng însă asupra întregii companii şi constau în reducerea cheltuielilor alocate stocurilor, îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii, evitarea situaţiilor stock-out, reducerea timpului alocat de angajaţi pentru calcularea stocurilor optime, excluderea livrărilor greşite sau multiple etc.


„De obicei, în urma statisticilor se pot face economii de până la 30%, ce provin în special din utilizarea banilor ce odinioară erau blocaţi în stocuri şi limitarea perioadei de păstrare a produselor speciale în inventar“ , consideră Mihai Vâlcea. Reprezentantul Attosoft, Daniel Burghelea, consideră că „această economie este realizată în proporţie de 5 până la 15% din valoare stocurilor dar acestei economii i se adaugă cea obţinută prin utilizarea unui spaţiu mai mic în depozite“.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
bogdan
MANAGER FINANCIAR ERP © Soft Expert - 0728.77.88.23 Manager Financiar ERP este un sistem integrat de vanzare, contabilitate, gestiune si productie cu care se pot planifica activitatile din cadrul organizatiei, in vederea gestiunii eficiente a tuturor resurselor: materiale, furnizori, clienti, produse si servicii, locatii, gestiuni, trezorerii etc. Programul a fost conceput integral in vederea rezolvarii problemelor specifice mediului economic românesc si se adreseaza organizatiilor medii si mari. Dintre caracteristicile mai importante ale sistemului amintim: - structura modulara: exista module specifice fiecarui departament in parte. - interfata prietenoasa si usor de folosit. - securizare la nivel de aplicatie si la nivel de baza de date. - controlul perioadei de lucru pentru fiecare document in parte. - prelucrarea rapida si sigura a unui volum mare de date. - timp de dezvoltare si implementare scurt.
05 Octombrie 2011, 11:42:00