Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Telecomunicatiile romanesti si euforia electorala

16 Decembrie 2004




Din punctul de vedere al infrastructurii lucrurile stau altfel: evolutia mult prea lenta a densitatii telefoniei fixe si mai ales slaba penetrare in zonele rurale conduce la notarea „slab“.
In fine, scaderea valorii de piata a grupului RomTelecom cu circa 1 miliard US$, esecul CosmoRom care inseamna de asemenea pierderi de aproape 1 miliard US$, blocarea privatizarii operatorului Radiocomunicatii, infiintarea unui nou operator (POSTelecom) de stat conduc la calificativul „foarte slab“ in administrarea activelor.
Concluzii
Inainte de a fi o problema de tehnologie, telecomunicatiile sunt si trebuie considerate „business“ si tratate ca atare de catre… profesionisti.
Guvernarea 2001–2004 a demonstrat inca o data un lucru cunoscut de toata lumea si anume ca statul nu este un bun administrator. Noul guvern ar trebui sa urgenteze reducerea participatiilor sale in operatorii de telecomunicatii, iar pana atunci administrarea lor ar trebui incredintata profesionistilor.
Noul guvern ar trebui sa impuna obiective pentru telecomunicatii si cel mai important trebuie sa fie cresterea densitatii telefoniei fixe (in special in zonele rurale) de la existentul 22% la 30% la finele anului 2008.
Concentrarea intr-un singur loc a prea multor decizii nu s-a dovedit benefica pentru telecomunicatiile romanesti, iar noul guvern ar trebui sa inteleaga ca este in interesul tarii sa accelereze reforma institutionala separand operarea de reglementare, stabilind intre diferite entitati relatii in interesul pe termen lung al economiei nationale.
Entuziasmul unor oficiali ai MCTI, potrivit carora Romania ar fi deja in UE din punctul de vedere al telecomunicatiilor, este departe de realitate si poate avea sustinere numai in euforia anului electoral.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite