Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Electronic Data Interchange, structură şi beneficii

25 Iulie 2009




Lori Haiducescu, Director Operaţiuni, Senior Software

O soluţie EDI se recomandă companiilor producatoare pentru automatizarea şi eficientizarea fluxului de informaţie din procesele de business derulate între parteneri. Integrarea unei soluţii EDI cu un sistem de tip ERP asigură economii de timp prin preluarea automată a comenzilor de furnizor, reducerea substantială a erorii umane, standardizarea comunicării între partenerii de business, reduceri importante de costuri prin eliminarea comunicării pe fax şi, nu în ultimul rând, flexibilitate şi sigurantă în schimbul de informaţii în timp real. Investiţia este perfect justificată, iar recuperarea se face într-o perioadă relativ scurtă, din cel puţin două considerente: perioada de implementare relativ redusă şi rezultatele imediate postimplementare. La o evaluare generală, aproximativ 60% din potenţialii beneficiari au optat deja pentru implementarea acestora.


Cristina Pardi, Sales Manager, EBS România

Pentru ţinerea sub control a costurilor este posibilă şi abordarea graduală, în funcţie de complexitatea clientului. De asemenea, se poate implementa şi doar pe anumite fluxuri, acolo unde se regăseşte un beneficiu imediat prin eliminarea intârzierilor sau a erorilor deja evidenţiate. Abordarea graduală nu afectează întregul, existând posibilitatea de a adăuga atât clienţi cât şi fluxuri suplimentare pentru un client pentru care deja există anumite fluxuri modelate. Costurile depind de abordare, având în vedere că nu este obligatorie implementarea la nivel general. De regulă, se aleg zonele sensibile, cu flux mare de date şi diversitate crescută asigurându-se astfel diminuarea masivă a documentelor şi a operaţiunilor complexe ce ţin de transferul informaţiilor. Totuşi, costurile depind în principal de interfaţarea cu alte sisteme şi care practic asigură sincronizarea datelor între furnizor şi beneficiar, mai ales dacă formatul acestora diferă.


Mircea Hotăran, Director Solutii Business, Brinel

Consider că un system EDI este ideal pentru companiile care schimbă un volum mare de documente cu un număr mic de parteneri (clienţi sau furnizori), care schimbă documente ce conţin multe informaţii sau care schimbă zilnic documente comerciale cu partenerii. Un sistem EDI nu este foarte costisitor. Modulul EDI existent în ERP-ul oferit de Medialine aduce un cost suplimentar de circa 10%. În funcţie de cerinţele clientului şi de numărul de interfaţări, un ROI de circa 6 luni este foarte realist. Ca utilizare în piaţă a acestui sistem, apreciez că circa 25% din potenţialii clienţi ai companiei noastre au deja un astfel de sistem în exploatare.


Mihai Ravici, ERP Account Manager, Medialine


EDI se recomandă unei companii care doreşte comunicaţii şi schimb de date cu altă entitate externă sau din cadrul organizaţiei. Condiţia principală pentru comunicarea prin intermediul EDI este ca entitatea externă să aiba posibilitatea de a prelua / exporta date, adică să aibă o interfaţă de comunicare. În CSB-System modulul EDI formează un pachet de bază flexibil cu puncte de meniu pentru structurarea schimbului electronic de date. Soluţia noastră permite crearea de forme de comunicaţie, respectiv procese de afaceri (de exemplu comenzi), prin care este posibil schimbul electronic de date. De acesta aparţin şi tipurile de transmitere la subsisteme ca de exemplu sisteme conexe de cântare de magazin sau sisteme de case de marcat. De asemenea, este posibilă şi realizarea unei arhivări automate şi cu autoreorganizare. Toate fişierele existente la o comunicaţie specificată se pot enumera, cu indicarea
standardului, a direcţiei de transmitere, a numărului respectiv al schimbului de date şi a momentului comunicaţiei. Dacă e necesar, se pot copia fişiere din arhivă pe domeniul productiv sau un alt director, pentru a putea fi încă o dată importate sau exportate.

Viorel Stan, Consultant ERP, CSB System.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite