Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Caracteristicile paginii web în administraţia publică

27 Februarie 2010



Acum trei ani, ziare locale publicau articole care titrau că foarte multe primării din judeţele pe care le acopereau nu aveau site-uri. De atunci, lucrurile s-au schimbat, primăriile şi-au construit o pagină web, însă mai există foarte multe lucruri de îndreptat din punct de vedere al conţinutului şi al accesibilităţii informaţiilor. Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a publicat chiar şi un ghid privind realizarea paginilor web pentru autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale şi locale.

În 2007, „Ziarul de Iaşi” a realizat o anchetă în urma căreia a aflat că doar 28 din cele 94 de comune au o adresă prin care pot fi accesate paginile de internet ale primăriilor.


În Dâmboviţa, în 2007, doar 20 de primării din cele 89 din judeţ aveau un site web şi o adresă de e-mail.


Au trecut de atunci trei ani, lista primăriilor care nu mai au o pagină web s-a redus foarte mult, însă ea continuă să existe.


De aceea, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a publicat în 2008 un ghid privind planificarea structurii şi conţinutului site-urilor, dedicat administraţiei publice locale şi centrale. Ministerul avertizează că imaginea autorităţilor şi instituţiilor publice, precum şi cea a României, depinde şi de calitatea site-urilor web proiectate.


Ce trebuie să conţină o pagină web

Autorităţile şi instituţiile administraţiei publice sunt identificate prin următoarele elemente caracteristice, care trebuie să apară, după caz, în site-urile web oficiale: textul „România”, stema României, steagul României, textul „Guvernul României”, stema localităţii/judeţului, sigla instituţiei şi/sau a forului ierarhic superior, denumirea, sediul, localizarea geografică, harta cu amplasamentul autorităţii sau a instituţiei publice, precum şi a sediilor sale, numerele de telefon, fax, adresa oficială de
e-mail, adresa oficială a paginii de Internet.


În structura site-ului web oficial al unei autorităţi sau instituţii publice trebuie să se regăsească, după caz, cel puţin următoarele informaţii de interes public corespunzătoare următoarelor componente: componenţa autorităţii executive, componenţa autorităţii deliberative, informaţii publice pentru asigurarea transparenţei în administraţia publică, informaţii publice privind asigurarea transparenţei decizionale.


Servicii electronice de utilitate publică

În vederea îmbunătăţirii accesului la informaţiile şi serviciile publice ale autorităţilor administraţiei publice, eliminării procedurilor birocratice şi simplificării metodologiilor de lucru, se recomandă oferirea, cel puţin, a următoarelor servicii electronice:


• taxe şi impozite: declararea, notificarea şi efectuarea de plăţi prin intermediul mijloacelor electronice privind taxele şi impozitele datorate de către persoane fizice şi juridice la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic pentru asigurări sociale de sănătate şi la bugetele locale;


• formulare on-line: obţinerea de autorizaţii sau certificate, precum completarea cererilor pentru obţinerea certificatelor de urbanism, obţinerea autorizaţiilor de construcţie sau de desfiinţare, completarea şi transmiterea electronică a documentelor necesare eliberării autorizaţiilor şi certificatelor, efectuarea de plăţi prin intermediul mijloacelor electronice de plată, programarea în vederea eliberării autorizaţiilor sau a certificatelor.


Conceptul de formular on-line se referă la un spaţiu virtual compus din mai multe câmpuri ce pot fi completate cu date şi trimise către un server pentru a fi procesate. Reprezintă o replică virtuală a unui formular imprimat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite