Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum selectez furnizorii de IT în administraţia publică locală

04 Aprilie 2010




Definiţi problema

Identificati, care este problema ce trebuie rezolvată.


Transpuneţi problema în obiective

Detaliaţi obiectivele şi alocaţi responsabili unici. Vă va uşura selecţia furnizorilor.


Transparenţa şi echilibrul viitoarei colaborări

Încă din etapele preliminare stabiliţi termenii clari ai colaborării şi cereţi toate informaţiile necesare în luarea deciziei – evitaţi să aveţi probleme pe parcurs. În multe din achiziţiile de IT administraţia publică nu are vizibilitate asupra aportului efectiv al furnizorului (ex.: timp alocat pentru serviciile de implementare, instruire, import şi consultanţă) precum şi pentru alte elemente de cost.


„Prefer să lucrez cu un furnizor care mă tratează ca pe un client important sau unde pot să îmi aleg servicii potrivite”, spun de cele mai multe ori şefii de departamente din cadrul instituţiilor publice.


Astfel, trebuie vizate:


- serviciile de întreţinere funcţională şi/sau legislativă
- serviciile de suport tehnic (disponibilitatea unor niveluri diferite: de bază, premium, extra).
Pe de altă parte, un furnizor care are în portofoliu numai clienţi mari sau numai clienţi foarte mici poate fi considerat nepotrivit pentru o instituţie care nu face parte din portofoliul acelui furnizor.


Ce primesc pentru preţul oferit?

Priviţi achiziţia ca pe o investiţie pe termen lung şi cereţi furnizorului să vă demonstreze avantajele şi beneficiile. Riscul asumat la achiziţia unor produse şi servicii mai ieftine trebuie înţeles prin potenţiala înlocuire a unor probleme curente cu altele de natură diferită, cum ar fi: erori, securitate, servicii de suport suplimentare ş.a.


Un preţ prea mic este fie explicat de servicii şi produse de o mai slabă calitate, fie, uneori, de elemente ascunse pe care trebuie să le identificaţi înainte de a începe colaborarea cu respectivul furnizor. Cereţi detalii despre structura preţului şi negociaţi fiecare aspect.


Câţi furnizori este bine să am?

Un număr mai mic de furnizori simplifică operaţiunile şi poate duce la obţinerea unor preţuri mai bune, datorită volumului mai mare rulat prin acea companie. Totodată, permite acestora să înţeleagă mai bine activităţile şi nevoile implicite ale instituţiilor publice, să işi dezvolte produsele şi serviciile în consecinţă.


Articol realizat cu sprijinul Integrisoft Solutions
www.integrisoft.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite