Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Strategia anticriză a adus un plus de 80% afacerilor SDC

02 Mai 2010




Este SaaS o direcţie de dezvoltare majoră?

Este o direcţie majoră de dezvoltare, pentru că există oportunităţi, iar la nivelul grupului Omnilogic avem întreaga infrastructură necesară. SaaS a fost unul dintre elementele de bază ale discursului nostru de vânzări din 2009 şi face parte integrantă din demersul general de reducere a costurilor şi creştere a productivităţii. Pentru orice organizaţie, publică sau privată, plata unor servicii doar atunci când sunt accesate este un element de eficienţă. În mod obişnuit, un proiect software este structurat pe mai multe etape: analiză preimplementare, achiziţie software şi hardware, implementare, testare, managementul schimbării etc., iar punerea efectivă în producţie aşteaptă între 9 luni (cazurile fericite) şi 14 luni (în medie). Totuşi, cea mai mare parte din costuri (60-70%) se concentrează în primele 1-2 luni ale proiectului şi rămân blocate până la începerea efectivă a exploatării. SaaS este modelul de business opus, prin care un partener construieşte un sistem complet, îl pune la dispoziţie, iar clientul plăteşte doar atunci când foloseşte acest sistem. Sunt sigur că va deveni foarte atractiv şi pentru piaţa românească. Mai mult, clientul plăteşte ce foloseşte, deci în lunile de vârf va avea capacitatea necesară, iar în lunile mai „liniştite” plăteşte doar cât consumă.


Este un concept extrem de puternic şi aliniat cu tendinţa business-ului de mâine. Internet-ul educă beneficiarii să dorească produse şi servicii personalizate, disponibile oricând, de oriunde şi pentru care să plătească atât cât consumă. Adăugaţi aici şi colaborarea continuă, esenţa Web 3.0, şi vedeţi cum trebuie să arate serviciile IT peste 10 ani.


Ce aşteptări aveţi pentru 2010?

Proiecţia pentru 2010 se înscrie în planul multianual pe care l-am stabilit în 2006 şi conform căruia, într-un orizont de 8 ani, trebuia să ajungem la o cifră de afaceri de cca 50 de milioane USD. Previziunile pentru 2010 sunt să depăşim 20 de milioane de euro şi se bazează, pe de o parte, pe soluţiile care au funcţionat anul trecut, dar şi pe o serie de produse noi pe care le vom lansa în cea de a doua jumătate a anului. În esenţă, ne vom orienta tot către proiecte mari cu soluţii software complexe, avem în plan noi angajări, precum şi dezvoltarea continuă a competenţelor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite