Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Cisco: companiile adoptă unelte de lucru online

19 Mai 2010



Cisco a prezentat rezultatele corelate a trei studii internaţionale comandate pentru a releva impactul pe care utilizarea reţelelor sociale şi colaborarea online le au asupra companiilor. Primul a fost conceput pentru releva modul în care angajaţii folosesc reţelele sociale destinate consumatorilor pentru colaborarea în exteriorul companiei. Al doilea studiu investighează avantajele colaborării şi provocările ridicate de colaborare în companiile medii şi mari (cu mai mult de 250 de angajaţi). În fine, al treilea studiu examinează comportamentul de colaborare al angajaţilor la locul de muncă.
Cristian Popescu Cisco
Dintre organizaţiile intervievate, 75% au declarat că utilizează, în primul rând, instrumentele folosite de reţele sociale destinate consumatorilor, în timp ce aproximativ 50% din acelaşi grup au identificat şi utilizarea extensivă a microblogurilor. Folosirea reţelelor sociale se răspândeşte în zone importante ale lanţului valoric, incluzând marketingul şi comunicaţiile, relaţiile interumane şi departamentele de relaţii cu clienţii. În cadrul activităţilor de marketing şi comunicare, aceste instrumente au devenit deja o parte integrantă a iniţiativelor organizaţiilor, deoarece personalul acestor departamente le-a înţeles rolul şi a trecut
de la comunicare de tip „transmisie” la comunicare de tip „conversaţie” sau la o interacţiune mai complexă. Întreprinderile mici şi mijlocii utilizează activ canalele reţelelor sociale pentru a câştiga clienţi; reţelele sociale rămân o oportunitate de dezvoltare şi pentru companiile mai mari.


Bazat pe exemplul utilizării reţelelor sociale destinate consumatorilor, companiile plănuiesc să introducă tehnologii de colaborare de tip business, care au aceeaşi uşurinţă în utilizare, viteză şi nivel de acceptare ca cele mai multe reţele sociale. Potrivit lui Padmasree Warrior, Cisco Chief Technology Officer, reţelele de colaborare vor fi pentru companii ceea ce reţelele sociale sunt pentru consumatori.


Deşi e-mail-ul rămâne metoda de colaborare preferată, mulţi respondenţi s-au plâns că primesc prea multe emailuri irelevante (40%) şi că le lipseşte abilitatea de a colabora în timp real (32%). Utilizatorilor le displace şi faptul că e-mail-ul oferă capacitate de stocare limitată (25%) şi că volume mari de mesaje sosesc în inboxul lor fără să fie structurate în vreun fel (21%). Pe lângă e-mail, sondajul a descoperit că alte aplicaţii folosite de către respondenţi pentru a colabora la locul de muncă includ spaţiile partajate (66%), apelurile de voce şi teleconferinţe (66%), conferinţele web (55%), conferinţele video (35%), mesageria instant (34%) şi reţelele sociale (17%).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite