Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Financiar-Bancar >> Stiri si comunicate

41% din romani detin un card de plata

26 Mai 2010



MasterCard Europe a anunţat primele rezultate pe România ale studiului MasterIndex, dedicat pieţei cardurilor. Studiul a fost inclus într-o cercetare de tip omnibus, desfăşurată la nivel naţional, în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani.


Conform MasterIndex, la nivel naţional 41% din români deţin un card de plată, la nivel urban proporţia fiind de 54%. Posesorii de carduri sunt in proportie de 84% absolvenţi de studii superioare, vârsta fiind de maximum 50 de ani.
34% din posesorii de carduri au declarat că le utilizează pentru plata cumpărăturilor la comercianţi cel puţin o dată pe lună, cu o creştere în rândul persoanelor de sex masculin, în timp ce femeile utilizează cardul în procent mai crescut pentru mediul on-line(18% vs. 12%).
Se observă o tendinţă de plăţi mai frecvente cu cardul în rândul deţinătorilor de carduri de credit şi care utilizează frecvent internetul, 41% dintre aceştia cunoscând si valoarea exactă a ratei dobânzii, iar 13% returnează suma în timpul perioadei de graţie.


,,Utilizarea cardurilor pe internet este o tendinţă foarte importantă pentru viitor, iar datele reieşite din studiu sunt promiţătoare”, adeclarat Denisa Mateescu. ,,În interpretarea lor, trebuie să ţinem cont de un nivel de penetrare relativ scăzut al internetului la noi în ţară, precum şi de prejudecata legată de faptul că doar cardurile de credit pot fi utilizate pe internet. În realitate, standardul 3DSecure a făcut posibilă utilizarea sigură a tuturor cardurilor pe internet, prin înrolare, de mai bine de 5 ani.”


Posesorii de carduri ar dori să poată utiliza mai mult cardurile în locaţiile supermarket-urilor, în parcări, la plata transportului (public, taxi, CFR), la cinema sau la cafenele. Plăţile cele mai frecvente se înregistrează în hipermarket-uri, magazine de încălţăminte & îmbrăcăminte, benzinării şi farmacii.


,,Studiul pe România a relevat că în această perioadă oamenii sunt mai atenţi la cheltuielile pe care le fac, iar posesorii de carduri de credit caută să fructifice avantajele acestor produse”, a declarat Denisa Mateescu, General Manager pentru România şi Regiunea Balcanilor al MasterCard Europe.


Studiul MasterIndex a fost realizat în perioada 15-30 martie 2010 de către o companie de cercetare independentă, pe un eşantion de 1237 respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârsta de peste 15 ani. MasterCard Europe realizează acest studiu din 1998 în Turcia, scopul fiind monitorizarea comportamentului posesorilor de carduri şi atitudinea lor privitor la plăţile electronice.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite