Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Business Analytics, cerinţe, beneficii, provocări

24 Iunie 2010




La aceste nevoi, se adaugă altele, pe care doar sistemele de top le acoperă:


• Nevoia de informaţii care să poată fi uşor manipulate pentru a analiza, monitoriza şi controla, dar şi pentru a identifica oportunităţi, patternuri, probleme şi soluţii la aceste probleme;
• Nevoia de a avea un sistem uşor de utilizat de către orice utilizator.


„Beneficiul central este cel de a lua decizii fondate pe baza informaţiilor în timp real. Finalitatea acestor decizii ţine de obiectivele şi situaţia fiecărei companii: creşterea profitabilităţii, încasări la timp, optimizarea stocurilor, identificarea problemelor atunci când apar etc.“, concluzionează Lori Haiducescu.


În opinia lui Ion Moroşanu, Project Manager Business Solutions SolvIT, primul element care accelerează conştientizarea nevoii de o soluţie de tipul BA îl reprezintă, mai ales în actualul context economic, problemele cu care se confruntă departamentele de vânzări: „Cerinţele cel mai des întâlnite se referă la raportare şi analiză pentru vânzări pe diferite dimensiuni (regiuni, produse, categorii etc.). După aceasta, urmează rapoartele de marjă şi profitabilitate. Legat de marjă şi vânzări se cer apoi soluţii de BA care să completeze tabloul de profitabilitate cu identificarea profitabilităţii reale, care este influenţată şi de factori ce nu sunt surprinşi corect întotdeauna în sistemul contabil (de exemplu, discounturile primite de la furnizori în industria pharma). Punctual, cerinţele sunt legate de rezolvarea unor probleme care nu au un răspuns suficient în raportarea venită din ERP. Un alt caz este cel în care se poate automatiza generarea de analize şi rapoarte în cazurile amintite, prin implementarea unei soluţii de BA/BI.“


Beneficii rapide

Un al doilea demers realizat cu ajutorul interlocutorilor noştri a fost de a identifica beneficiile rapide pe care o soluţie de tip BA le poate oferi şi cine sunt beneficiarii direcţi.



Irina Iuga



Pentru Irina Iuga, Principal Sales Consultant Oracle România, beneficiarul direct este managementul companiei, la acest nivel fiind vizibile şi primele beneficii ale unei astfel de aplicaţii: „Soluţiile de BA se adreseaă, în general, managementului, în consecinţă beneficiile sunt vizibile la acest nivel: transformare, vizibilitate asupra unor procese de business standardizate şi uniformizate, obţinerea de informaţii corecte în timp util, identificarea unor zone/procese defectuoase. În plus, o soluţie de BA aduce beneficii şi pentru departamentele funcţionale şi departamentul IT.“ Astfel, din perspectiva reprezentantului Oracle, principalele beneficii aduse persoanelor de business sunt:


• Vizibilitate completă asupra performanţei afacerii;
• Viziune unificată a informaţiilor din cadrul organizaţiei;
• Definirea consistentă a metricilor de afacere;
• Consistenţă la nivelul rapoartelor obţinute;
• Utilizatorii au acces rapid la informaţiile necesare pentru optimizarea acţiunilor şi deciziilor;
• Posibilitatea de a dezvolta analize şi rapoarte noi fără ajutorul departamentului IT;
• Abilitatea de a identifica şi răspunde rapid la noile oportunităţi şi riscuri.


În afară de nivelul managerial, un alt beneficiar direct este departamentul IT, adoptarea unei soluţii de BA aducând următoarele beneficii:


• Reducerea investiţiilor de timp şi resurse pentru dezvoltarea de noi rapoarte, reuşind totuşi să satisfacă nevoia de informaţie a business-ului;
• Livrarea rapidă de informaţii consistente şi complete către diferite categorii de utilizatori;
• Uşurinţa gestionării volumelor de date mari şi disparate;
• Reducerea timpului şi efortului cheltuite pentru reconcilierea datelor cauzată de inconsistenţele găsite în rapoarte;
• Îmbunătăţirea performanţelor pentru realizarea de analize şi raportări.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite