Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RELUAT – cărămidă sau fundaţie pentru INSPIRE?

24 Iunie 2010




Un alt conflict a izbucnit între autorităţile din judeţul Neamţ şi cele din judeţul Harghita, nesoluţionat încă, în privinţa zonei Cheile Bicazului. Autorităţile din Neamţ rămân ferme cu privire la graniţa cu judeţul Harghita şi susţin că au documente cadastrale semnate de ambele părţi, conform cărora zona Cheile Bicazului se află pe teritoriul judeţului Neamţ.


Prefectul judeţului Neamţ a declarat că, potrivit acestor documente cadastrale, întocmite în anul 1998, graniţa dintre cele două judeţe coincide cu cea stabilită prin Legea 2 din 1968. În aceste condiţii, prefectul de Neamţ susţine că nu există motive pentru a stabili o nouă comisie cu reprezentanţi ai celor două judeţe, pentru efectuarea unor noi măsurători cadastrale. Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita susţine că documentul din 1998 nu este valabil, pentru că nu a fost întocmit conform legislaţiei în vigoare.


Care este rolul ANCPI?

ANCPI a generat o hartă iniţială, pe baza datelor din evidenţele proprii. Aceste informaţii vor fi trimise către toate UAT-urile, se vor marca tronsoanele, fie că sunt validate, fie că sunt contestate, vor intra într-un proces de mediere, după care se va publica prima versiune a hărţii administrative a României.


Zonele cu probleme de delimitare teritorială vor intra într-un proces de mediere. Dacă după prima rundă de mediere problemele nu se rezolvă, atunci se intră în altă rundă de medieri. Numărul de runde de medieri se traduce practic prin răbdarea cu care administraţia centrală îi va păsui pe cei din administraţia locală. Dacă primarii a două UAT-uri aflate în dezacord nu ajung la un consens, ANCPI-ul va aplica principiile cadastrale, delimitările pe puncte tari sau pe puncte stabile în timp.


ANCPI prin OCPI (Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară) va avea un rol destul de activ, pentru că va oferi asistenţa şi suportul tehnic necesare în fiecare caz în parte.


Mă bucur că ANCPI a avut curajul să demareze acest proiect prin care se vor identifica şi vom cunoaşte cu adevărat limitele UAT-urilor şi că, pe baza acestui proiect important, România face paşi importanţi în implementarea Anexei 1 din Ordonanţa 4/2010 privind INIS (Infrastructura Naţională de Informaţii Spaţiale).
Această activitate va asigura suportul necesar specialiştilor din cadastru pentru evitarea suprapunerilor parcelelor de teren aflate la graniţa dintre UAT-uri.



Mihai Busuioc Director General ANCPI


Proiectul RELUAT este doar primul pas şi reprezintă baza tehnică pentru atingerea unui obiectiv mai important. Cu adevărat, limitele UAT-urilor vor putea fi stabilite oficial numai prin
decizia politică pe care prefecţii trebuie să o ia împreună cu primarii localităţilor. Consider că prioritatea trebuie să o reprezinte interesul cetăţeanului indiferent de comunitatea din care face parte, urmată de fundamentele economice.



Ileana Spiroiu
Director General Adjunct ANCPI, membru în comisia proiectului RELUAT


Obiectivele RELUAT


- Transpunerea în delimitări geografice a limitelor UAT potrivit principiilor cadastrale definite de elemente liniare stabile în timp (anexa grafică la Legea 2/1968 privind limitele UAT-urilor)
- Evaluarea dimensiunii problemei limitelor contestate
- Transpunerea Directivei INSPIRE adoptată prin OG 4 /2010 Anexa I pct 4



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Mircea Ardelean
În sfârşit un demers coerent, care va avea darul de a elimina multe probleme de apartenenţă a terenurilor. Poate astfel se va grăbi aprobarea construcţiei unor obiective economice, care în multe cazuri au fost împiedicate sau întârziate de probleme privind regimul terenului. Ca să nu mai spunem de situaţia clară pe care o vor avea primăriile ceea ce, să sperăm, se va reflecta într-o mai bună gestionare şi organizare a teritoriului comunelor.
24 Mai 2011, 08:15:55