Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cercetare si Invatamant superior >> Stiri si Evenimente

Romania sustine un proiect ce poate relansa industria aeronautica locala

20 Iulie 2010



Camera de Comerţ şi Industrie a României a găzduit conferinţa de promovare a unui parteneriat internaţional în domeniul aeronautic pentru realizarea unei aeronave de transport aerian regional de nouă generaţie.

Proiectul, iniţiat de INCAS – Institutul Naţional de Cercetări Aerospaţiale „Elie Carafoli” din Bucureşti, împreună cu DLR - Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (German Aerospace Center), este promovat îndeosebi pe structura dezvoltării de parteneriate la nivel UE similare initiaţivelor JTI - Clean Sky (la care România participă prin clusterul INCAS) şi SESAR, unde sunt alocate cele mai mari resurse UE pentru dezvoltarea de capabilităţi şi tehnologii avansate.



Acest parteneriat reprezintă o recunoaştere a competenţelor şi capabilităţilor industriei şi cercetării româneşti. Este o performanţă a INCAS şi a fabricilor de avioane din ţara noastră. Prezenţa în sală a majorităţii autorităţilor cu putere de decizie în domeniu arată că există suport pentru acest proiect”, a subliniat prof. univ.dr. ing. Sorin Dimitriu în cadrul conferinţei. Marea provocare a acestui parteneriat, după cum sublinia prof. Joachim Szodruch, preşedintele pentru aeronautică al DLR – Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V., o constituie construirea unui avion cu un consum de combustibil cu 50% mai mic. „Acest proiect este o şansă de a îmbunătăţi condiţiile de mediu, este o şansă pentru asigurarea unei dezvoltări sustenabile”, a apreciat prof. Joachim Szodruch. Potrivit dr. Uwe Möller, şeful reprezentanţei DLR la Bruxelles, proiectul este în concordanţă cu strategia Uniunii Europene în domeniul cercetării şi inovării.

La eveniment, moderat de prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, au participat, alături de prof. Joachim Szodruch, preşedinte pentru aeronautică al DLR – Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (German Aerospace Center) şi dr. Uwe Möller, şeful reprezentanţei DLR la Bruxelles, prof. univ. dr. ing. Adrian Curaj, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, Iulian Iancu, preşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor, Leonard Constantin Stafie, secretar de stat în cadrul MECMA, deputatul Liana Dumitrescu, Anton Anton, prorector UTCB – Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, membri ai OPIAR – Organizaţia Patronală a Industriei Aeronautice din România, precum şi reprezentanţii industriei aeronautice din România (ROMAERO Bucureşti, AEROSTAR Bacău, IAR Braşov, AVIOANE Craiova).

Istoric proiect

La sfârşitul lunii mai 2010, prof. Joachim Szodruch şi dr. Uwe Moeler au avut la Bucureşti o serie de contacte în vederea identificării potenţialului de cercetare şi industrial din România, în vederea integrării într-un mare proiect UE pentru dezvoltarea unei noi generaţii de aeronave de transport aerian regional. Concomitent, INCAS a semnat un MoU cu DLR pentru un parteneriat bilateral în vederea dezvoltării de capabilităţi în domeniul cercetării aerospaţiale.

În cadrul întâlnirilor cu INCAS şi OPIAR s-au conturat oportunităţi pentru România de integrare în proiecte majore. S-au stabilit elementele de principiu ale unui plan de acţiune în vederea promovării unei iniţiative comune, în coordonarea DLR, care să conducă la realizarea unei noi generaţii de aeronave de transport aerian regional.

La începutul lunii iunie, o delegaţie din România (INCAS, împreună cu reprezentanţii principalelor fabrici cu profil aeronautic – ROMAERO, AEROSTAR şi IAR Braşov) a fost invitată la Berlin, la sediul DLR, pentru o întâlnire exploratorie pentru un parteneriat între DLR şi cercetare/industria aeronautică din România, în vederea realizării unui consorţiu internaţional care să dezvolte o aeronavă de transport regional. Discuţiile s-au purtat în vederea identificării unui plan de acţiune şi a unui calendar pentru implementarea proiectului, în fiecare dintre ţările vizate pentru parteneriat (Polonia, Cehia şi România).

Proiectul promovat vineri, 16 iulie 2010, la Bucureşti, urmează să fie prezentat oficial la nivelul Comisiei Uniunii Europene, în vederea identificării cadrului instituţional şi a modalităţilor de finanţare pentru realizarea unui demonstrator tehnologic, ca parte a FP8 (Programul Cadru 8), pas esenţial în dezvoltările industriale ulterioare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite