Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cât de utilă este integrarea BI-CRM?

19 Octombrie 2010




- soluţiile de BI aplicate „peste“ CRM oferă utilizatorilor finali o creştere concretă de eficienţă în luarea deciziilor, pe baza unor informaţii mult mai detaliate şi mai corect profilate pe tipuri de clienţi. Însă îmbunătăţirea suportului decizional şi a vitezei de reacţie la schimbările din piaţă reprezintă beneficii care se fac simţite la toate nivelurile organizaţiei;


- instrumentele de BI integrate cu CRM-ul permit end-user-ilor să aibă acces mult mai rapid la informaţii detaliate, pe care le pot obţine rapid prin instrumente simple de analiză fără a mai solicita ajutorul departamentului IT. De exemplu, pentru a putea realiza o analiză de tip „drill down“ un manager nu mai trebuie să apeleze la departamentul IT, putând selecta singur parametrii pe care doreşte să-i introducă în analiză, soluţia de BI permiţând realizarea de interogări complexe peste bazele de date. Argumentul simplificării şi rapidităţii se aplică şi în cazul realizării de rapoarte şi analize de eficienţă a angajaţilor, care pot fi automatizate;


- integrarea BI-CRM face mult mai vizibile anumite tipuri de informaţii capturate prin intermediul aplicaţiei CRM. De exemplu, modelele de evoluţii decelate prin tehnologiile de Data Mining nu mai sunt accesibile doar unui grup restrâns din top-management, ci unui număr mult mai mare de utilizatori de la nivelul operaţional, care astfel pot lua decizii mai bune în interacţiunea directă cu clienţii. (Prin integrarea celor două soluţii, agentul de vânzări, de exemplu, poate vizualiza în pagina care se deschide automat la iniţierea unui interacţiuni cu clientul o serie de recomandări de cross şi up-sell identificate special pentru tipul respectiv de clienţi de către soluţia de BI);


- prin intermediul uneltelor specifice soluţiilor de BI (dashboard-uri, analize „what if“ sau „drill down“ etc.), utilizatorul final poate beneficia de date direct acţionabile şi cu aplicabilitate extinsă la nivelul managementului.
Sunt doar câteva argumente dintr-o pledoarie mult mai extinsă. La fel de adevărat este, însă, că problema costurilor este una delicată în actualul context economic. Însă specialiştii consideră că ofertele on-demand sau în model Software-as-a-Service (SaaS) pot reprezenta un răspuns valabil pentru companii de dimensiuni medii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite