Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Softline deschide operaţiunile īn Romānia

20 Octombrie 2010



Softline, una dintre cele mai mari companii ruseşti active în sectorul IT, şi-a deschis recent un birou de reprezentanţă la Bucureşti. Pentru conducerea echipei locale, Softline l-a recrutat pe Radu Crahmaliuc, cunoscut pe piaţa locală prin diversele poziţii de management avute la Oracle, Genesys şi Brother. România este prima ţară din EU unde Softline deschide un birou şi poate deveni un hub pentru viitoarele afaceri ale companiei moscovite în regiune.


Prea puţin cunoscută pe piaţa locală, Softline este o companie cu circa 300 de milioane USD cifră de afaceri la nivelul anului 2009 şi peste 1.700 de angajaţi. În cadrul Federaţiei Ruse, Softline este lider pe segmente precum ERP, CRM şi BI. În cadrul cifrei de afaceri, vânzările de licenţe reprezintă 90%, iar serviciile 10%, profilul Softline fiind mai apropiat de cel al unui distribuitor, decât al unui integrator. Cloud Computing şi Software as a Service sunt printre prioriotăţile companiei Softline, care deţine şi operează unul dintre cele mai mari centre de date din Moscova. La nivel de servicii, orientarea este către produse Microsoft: Exchange, SharePoint şi CRM, însă există preocupări şi pentru soluţii open source dezvoltate local. Softline are un volum mare de business cu Microsoft, având nu mai puţin de 150 de ingineri, certificaţi pe cele mai diverse tehnologii ale liderului american.


Extindere în 35 de state
Ambiţiile companiei moscovite sunt, de asemenea, impresionante. Conform lui Ruslan Belusov, CEO, proiecţia financiară pentru 2014 este de 1,1 miliarde USD şi o prezenţă globală importantă. În mod curent, Softline este activă prin 63 de birouri regionale în 19 ţări, iar planurile de extindere au în vedere: America de Sud, Asia, Europa de Est şi Orientul


Mijlociu, un total de 72 de birouri în 35 de state. România este prima ţară din Uniunea Europeană în care Softline deschide un birou şi se doreşte câştigarea experienţei necesare pentru replicarea acestui proces în altă ţări din regiune. Poziţia lui Radu Crahmaliuc în cadrul Softline este de Regional Director, ceea ce arată interesul companiei moscovite de a transforma biroul de la Bucureşti într-un hub regional pentru coordonarea extinderii pe alte pieţe: Bulgaria, Grecia etc.


Echipa locală
Pentru moment, echipa locală este formată din 5 persoane, iar activitatea se va focaliza exclusiv pe revânzare de licenţe software. Portofoliul curent este alcătuit din 15 branduri (Microsoft, Autodesk, Citrix, VMware, Oracle, IBM, Adobe, Corel, ESRI, Symantec, Kaspersky, McAfee, Bitdefender, ESET, GFI, Kerio şi Zscaler), ce acoperă soluţii de securitate, GIS/CAD, grafică şi design, virtualizare şi cloud computing. Dacă primul contract încheiat de echipa lui Radu Crahmaliuc în România a avut ca obiect suita de securitate BitDefender, la nivelul unui an întreg produsele Microsoft, în principal produse pentru servere şi virtualizare, vor reprezenta cea mai mare pondere în volumul de business. Recent, reprezentanţa Softline s-a certicat ca Microsoft Educational Reseller, pentru a putea vinde produse Microsoft şi centrelor educaţionale din România. Această certificare se adaugă celei de Microsoft Authorised Reseller, obţinută anterior.


Biroul de la Bucureşti va activa sub lozinca ,,Linie completă de licenţe software” şi va localiza în limba română, cu ajutor de la Moscova, un catalog periodic editat de compania-mamă în 19 ţări. Strategia prevede însă ca, în 2-3 ani, să se producă o schimbare de orientare către consultanţă şi implementare. Pentru atingerea acestor obiective, managementul Softline a planificat pentru România investiţii de 2,5-3 milioane de Euro, direcţionate către certificări, extindere echipă şi parteneriate, dar şi activităţi de marketing. Conform lui Ruslan Belusov, prezent la Bucureşti cu ocazia deschiderii biroului local, atingerea unui break-even este aşteptată într-un orizont de 3 ani, până atunci atenţia fiind îndreptată spre dezvoltare.



Radu Crahmaliuc
Regional Director Softline
• Născut în 1959 la Şimleul Silvaniei.
• Absolvent al Universităţii Bucureşti, Inginer, Doctor în Geofizică.
• Master în Marketing şi Comunicare, Academia de Ştiinţe Economice Bucureşti
• Experienţă anterioară: Country Manager pentru Brother România, Business Development Manager Genesys, Marketing Reprezentative la Oracle România, Redactor-şef Computer World România.
• Pasionat de călătorii şi blogging.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite