Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cele mai bune aplicaţii mobile 3G pentru 2012

01 Decembrie 2010




6. Plăţile mobile

Plăţile mobile reprezintă o modalitate de a face o plată când nu sunt disponibile prea multe alternative. Plăţile mobile au intrat în acest top datorită numărului de participanţi pe care îl afectează – operatori mobili, bănci, comercianţi, furnizori de echipamente, reglementatori şi consumatori – şi creşterii interesului atât pe pieţele dezvoltate, cât şi pe cele în curs de dezvoltare. Din cauza multiplelor alternative în ceea ce priveşte tehnologiile şi modelele de afaceri, dar şi a cerinţelor diferite ale reglementatorilor din diferite ţări, plăţile mobile vor reprezenta în viitor o piaţă extrem de fragmentată.


7. Near Field Communication Services

Near field communication (NFC) permite transferuri contactless de date între echipamente compatibile prin simpla lor alăturare, la o distanţă maximă de 10 centimetri. Tehnologia poate fi utilizată, de exemplu, în achiziţiile din retail, transporturi, identificare personală şi carduri de loialitate. NFC poate creşte gradul de loialitate al utilizatorilor pentru furnizorii de servicii. Cu toate acestea, cea mai mare provocare o reprezintă acordurile de business care trebuie încheiate între operatorii mobili şi furnizorii de servicii, cum ar fi bănci şi companii de transport. În România, BRD a lansat în acest an un instrument de plată bazat pe tehnologia contactless, care permite efectuarea de tranzacţii de mică valoare într-un timp foarte scurt. Cardul poate fi utilizat şi în mai multe staţii Metrorex.


8. Publicitate

Publicitatea mobilă câştigă tot mai mult teren datorită interesului foarte mare al agenţiilor de publicitate pentru această nouă oportunitate, dar şi creşterii gradului de utilizare al smartphone-urilor şi internetului wireless. Cheltuielile pe publicitatea mobilă au înregistrat în 2009 la nivel mondial valoarea de 530,2 milioane de dolari, iar Gartner se aşteaptă ca această cifră să crească până la 7,5 miliarde de dolari până în 2012.


9. Mesageria instant

Problemele legate de preţ şi aplicabilitate au ţinut pe loc adopţia mesageriei instant mobile, în timp ce barierele comerciale şi modelele ezitante de business au împiedicat răspândirea şi promovarea pe scară largă. Mesageria instant mobilă se află în top 10 Gartner datorită cererii latente a utilizatorilor şi a condiţiilor de pe piaţă care promit adoptarea ei în viitor. Este foarte atractivă pentru utilizatorii din pieţele în curs de dezvoltare, deoarece mulţi se bazează pe telefoanele mobile, fiind singurul dispozitiv de conectare la internet.


10. Muzică

Până în prezent, gradul de utilizare al muzicii mobile a fost dezamăgitor – cu excepţia tonurilor de apel şi al tonurilor de apel în aşteptare, care s-au transformat într-un serviciu cu venituri de miliarde de dolari. Pe de altă parte, nu e corect să desconsiderăm valoarea muzicii mobile, de vreme ce consumatorii vor să asculte muzică pe telefoanele lor mobile. Există diferiţi jucători care depun eforturi în a veni cu modele inovatoare, pentru a acoperi probleme precum preţul şi aplicabilitatea.
iTunes le cere oamenilor bani pentru muzica descărcată, ceea ce înseamnă că o experienţă superioară de utilizare face cu adevărat diferenţa.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite