Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primăria Tīrgu-Mureş, pe drumul către lumea geospaţială

26 Martie 2011




„Proiectul câştigat reprezintă un prim subsistem din ceea ce va rezulta în final un sistem informatic complex cu zeci de subsisteme dezvoltate”, a declarat coordonatorul strategiei Digital Mureş, Dana Miheţ.


Soluţia de urbanism se află încă în faza de implementare, deoarece trebuie finalizată implementarea aplicaţiei de Document Management pentru ca cele două soluţii să fie integrate. Pentru început, municipalitatea îşi propune reducerea duratei de răspuns la solicitări în domeniul urbanism de la 30 de zile în prezent, la 10 zile în viitor.


În Oradea, Sibiu şi Braşov spre exemplu, în urma informatizării tuturor activităţilor instituţiei, departamentele de urbanism solicită deja documentaţiile în format digital pe o structură impusă, comunicată la momentul contractării lucrării.


„Primăria municipiului Tîrgu-Mureş are, spre deosebire de Primăria municipiului Oradea, Primăria municipiului Sibiu, Primăria municipiului Braşov o hotărâre de Consiliu Local, HCL 125/2009, care solicită predarea documentaţiilor de urbanism în format digital pe o structură standard. Se doreşte ca acest HCL să intre în vigoare după aprobarea PUG. Nici o altă primărie nu are un document similar în acest domeniu”, menţionează Mircea Voinea, Consultant GIS, Intergraph Computer Services.


Deocamdată, beneficiarii direcţi ai soluţiei geospaţiale care va fi implementată sunt: Direcţia Arhitect Şef – 17 persoane, Administraţia Domeniului Public – 5 persoane, Serviciul Investiţii – 5 persoane.


„De asemenea, au fost instruiţi administratorii IT care pot crea interfeţe de consultare şi pentru alte compartimente aprobate de Arhitectul Şef. În viitor se doreşte extinderea cooperării cu operatorii de utilităţi şi un flux de lucru de actualizare permanentă a datelor cadastrale. În ceea ce priveşte soluţia de la Consiliul Judeţean Mureş, aceasta a ajutat deocamdată la dezvoltarea celei de la Primăria Tîrgu-Mureş ca experienţă utilă la implementare. O diferenţă majoră între soluţiile de la Consiliul Judeţean Mureş şi soluţia de la Primăria Tîrgu-Mureş este legată de faptul că pe partea de gestiune documente de urbanism (certificate de Urbanism şi Autorizaţii de construire/desfiinţare) soluţia de la Consiliul Judeţean Mureş e gestionată direct de aplicaţia geospaţială, iar la Primăria Tîrgu Mureş sunt preluate din aplicaţia de Document Management. Baza de la Consiliul Judeţean Mureş nu a putut fi folosită, deoarece Primăria Tîrgu-Mureş nu a dorit decât date din cadastru”, adaugă Mircea Voinea.


Evident, unul dintre scopurile acestui proiect este şi de a contribui la reducerea considerabilă a efectelor birocraţiei, însă municipalitatea are în vedere mai ales îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către administraţia publică la nivelul municipiului Tîrgu-Mureş, prin reducerea duratei de livrare a serviciilor publice în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului, respectiv autorizării construcţiilor, avizării documentaţiilor de urbanism de tip PUZ, PUD ca urmare a solicitărilor cetăţenilor şi instituţiilor.

Principalele obiective ale proiectului

• Automatizarea activităţilor:
- instrumentare documentaţii urbanism (PUG, PUZ, PUD)
- administrare nomenclatură urbană (gestiune artere şi numere administrative)
- autorizare (certificate de urbanism şi autorizaţii de construcţii)
- informare public (cetăţeni, persoane juridice)
• Reducerea duratei de răspuns la solicitări în domeniul urbanism de la 30 de zile în prezent la 10 zile în viitor
• Reducerea volumului de muncă pentru funcţionarii publici în procesul de identificare a documentelor, de la 2 ore la mai puţin de 10 minute
• Creşterea volumului de lucrări pe fiecare categorie de activităţi (de exemplu numărul de acte procesate lunar: 594 în prezent, 772 în viitor)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite