Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Get new Technology first – Hannover Messe 2011

28 Aprilie 2011





Ca în fiecare an, România a participat la Târgul de la Hanovra – Hannover Messe 2011, atât pentru a promova noile tehnologii dezvoltate de cercetarea românească, precum şi pentru a fi la curent cu noile trenduri prezente în mediul industrial mondial. Deviza acestui an a fost “Get new Technology first”, care se poate traduce prin „Fii primul care ajunge la noile tehnologii”, pentru că, au explicat gazdele: „tehnologia transformă inovarea într-o forţă motrice pentru businessul tău”.


Aşa cum indică centralizarea datelor de la finalul târgului, acesta se pare că a înregistrat cel mai mare succes din ultimii zece ani: 225.000 metri pătraţi de spaţiu expoziţional, în 24 de pavilioane, 210.000 vizitatori şi 2.200 de jurnalişti invitaţi. Faţă de ediţia din 2010, Târgul de la Hanovra a atras anul acesta cu 30% mai mulţi vizitatori. În cele cinci zile au trecut pragul expoziţiei peste 230.000 de vizitatori unici, dintre care 60.000 din străinătate.

Conform tradiţiei, Hannover Messe a invitat o ţară pentru a fi co-organizator de onoare al târgului. Anul acesta a fost Franţa. Sloganul francez pentru Hannover Messe a fost: “Inovare pentru creştere durabilă” (Innovation for Sustainable Growth).

Domeniile prioritare pe care şi le-a ales Franţa pentru Hannover Messe 2011 au fost: Energie curată şi regenerabilă, Viitorul spirit eco-cetăţenesc (construcţii, mobilitate), Ecotehnologii şi Materiale şi procese inovatoare.

Şi în acest an, Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică din România (ANCS) a reunit în standul propriu peste 30 de produse şi tehnologii inovative. Au participat 15 expozanţi - institute naţionale de cercetare-dezvoltare şi companii cu activitate de cercetare-inovare. Participarea ANCS în cadrul Târgului Internaţional de la Hanovra a fost prezentă şi pe Internet, prin transmisiuni live şi interviuri zilnice cu expozanţii din stand. Înregistrarea acestora a putut fi urmărită pe www.fabricadebani.ro.

Serviciile de brokeraj, asigurate de IPA CIFATT

IPA CIFATT a prezentat două tehnologii proprii în cadrul standului organizat de ANCS: Radiocomanda podurilor rulante şi macaralelor industriale şi TramsoBC v1.0, facilitând totodată participarea altor trei institute din Craiova la acest târg şi reprezentând tehnologiile propuse de acestea: Convertor de frecvenţă HBU37K şi convertor de frecvenţă INV.1K5 din partea INDAELTRAC; Comutator trifazat CLT-RFT-36/100-5D şi comutator trifazat CLT-RFT-24/100-3Y din partea CLTTE; aparat pentru radiochirurgie din partea OMNI TEC.

Pe lângă activităţile specifice participării la târg, au fost organizate sesiuni de brokeraj menite să faciliteze contactul şi dezvoltarea relaţiilor reprezentanţilor României cu diverşi parteneri străini. În calitate de partener Enterprise Europe Network, IPA CIFATT a asigurat servicii de brokeraj aferente acestui eveniment, constând în completarea ofertelor de tehnologii şi a profilelor de firmă pentru toate tehnologiile şi institutele participante, diseminarea lor la nivel internaţional, prin intermediul bazelor de date Business Cooperation Database şi Bulletin Board Services. Această fază de promovare a fost demarată cu o săptămână înainte de începerea efectivă a târgului, s-a perpetuat pe parcursul întregii perioade şi va continua, în funcţie de interesul celor în cauză, pentru o perioadă de cel puţin şase luni. Ca rezultate ale acestor activităţi, s-au înregistrat un număr de 33 de participanţi români, 36 de participanţi străini şi s-a stabilit un total de 132 de întâlniri bilaterale. Astfel, s-a înregistrat un real progres faţă de anul trecut, când au fost 24 de participanţi români, 26 de participanţi străini şi un total de 65 de contacte stabilite.

Au avut loc discuţii cu partenerii germani privitoare la organizarea în parteneriat a unei serii de evenimente româno-germane şi s-au stabilit premisele unei colaborări continue între mediul de cercetare şi industrie român şi german.

Din partea Agentschap Netherlands a fost înaintată solicitarea de a susţine organizarea evenimentului AQUATECH TRADE 2011, prin diseminare, promovare, propunere de tehnologii şi participare concretă la acest eveniment cu un număr cât mai mare de tehnologii româneşti.

La conferinţa finală, preşedintele Deutsche Messe, Dr. Wolfram von Fritsch, a apreciat că evenimentul de anul acesta de la Hanovra a dat industriei un real impuls, accelerând procesul de redresare economică.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite