O abordare proactiva a bazelor de date: OLAP

In 1970 MDS lansa primul produs OLAP, Express. Ulterior acesta a fost achizitonat de Oracle. Termenul in sine este insa mult mai tanar datand de la inceputul anilor ’90. In prezent piata este mult mai competitiva, cunoscand un numar destul de mare de competitori destul de importanti. In 2004 Microsoft a detinut cea mai mare cota de piata in acest domeniu cu 27,4%, urmat de Hyperion Solutions cu 20,7% si Cognos cu 14,1%. Printre alti producatori importanti, putem nota Business Objects, MicroStrategy, SAP si Oracle.
In 2004 piata de OLAP se situa la 4,3 miliarde $. Cresterea a fost uimitoare, avand in vedere ca in urma cu zece ani, in 1994, era de aproximativ jumatate de milard. Au urmat ani cu cresteri de peste 40% care au dus in 2000 nivelul pietei la peste 3 miliarde. Cresterea a incetinit dupa aceasta, dar se prevede o continuare a ei, poate chiar o accelerare, estimandu-se ca in 2007 se va ajunge la un nivel de 6 miliarde $. OLAP este o componenta importanta a Business Intelligence, iar atat timp cat aceste aplicatii vor creste si produsele OLAP o vor face.

Parerea ta conteaza:

