Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Romastru ţinteşte să devină prima multinaţională farmaceutică românească

25 Iunie 2011




Aţi început procesul de mutare a producţiei în România din restul ţărilor în care compania are forţă de producţie. Care e scopul acestui demers?

Genericele ca brand Romastru au ca sursă producători consacraţi la nivel modial, din Uniunea Europeană şi din India. Pentru a evita totuşi posibilele riscuri privind livrările şi pentru a asigura permanent prezenţa pe piaţă a produselor noastre, luăm în calcul în acest moment posibilitatea producţiei locale. Este un proiect ambiţios, dar perfect realist. Efectele unei astfel de decizii se vor regăsi în eficientizarea resurselor noastre, cu impact asupra portofoliului şi a creşterii ulterioare.


Cum şi-a propus compania să se poziţioneze pe piaţa pharma din România şi pe cea internaţională?

Proiectul de expansiune a business-ului a fost demarat deja. Romastru este prezent pe piaţa din Bulgaria, prin subsidiara deschisă acolo. Astfel am câştigat un know-how care ne-a permis să analizăm şi să luăm în calcul oportunităţi şi în alte ţări din regiune. În acest moment, strategia noastră urmăreşte extinderea business-ului în Ţările Baltice, Polonia, Croaţia, dacă este să dăm câteva exemple. Prin susţinerea din partea firmei-mamă din Liban, brandurile generice Romastru sunt pregătite şi pentru intrarea în ţări din regiunea respectivă: Liban, Siria, Iordania. În spatele acestei strategii e un volum de muncă foarte consistent, accelerarea procesului fiind unul dintre obiectivele noastre în acest an. La poziţionarea noastră pe piaţa românească, ca primă alegere pentru calitatea integrată a serviciilor oferite, precum şi punerea la dispoziţie a unor branduri generice Romastru competitive, am adăugat astfel şi direcţia de expansiune geografică.


Marketing-ul şi distribuţia sunt principalele arii de expertiză şi de business ale companiei. Cum reuşiţi prin departamentul pe care îl conduceţi, cel de marketing, să deveniţi driver-cheie pentru impunerea unei direcţii de dezvoltare novatoare? Care sunt principiile de management, deviza dupa care vă ghidaţi în creşterea afacerii?

Activitatea departamentului pe care îl conduc are ca profil mult mai mult decât ceea ce înţelegem prin marketing. De la creionarea unor direcţii noi de dezvoltare, la analize de industrie, piaţă, potenţial, licenţe, negocieri cu partenerii străini, proiecţii financiare, planuri strategice de business, toate fiind părţi care formează activitatea departamentului. Evident, planurile operaţionale sunt stabilite şi implementate de echipe specializate în cadrul departamentului. Adaptarea la nou, flexibilitatea, acţiunea rapidă, detectarea şi analiza realistă a oportunităţilor din piaţă sunt cadre pe care le-am stabilit ca direcţie a departamentului. Astfel ne menţinem competitivitatea pentru a răspunde conform cerinţelor partenerilor şi clienţilor noştri.


La graniţa dintre imaginaţie, profeţii care se autoîmplinesc şi planuri de business bine fundamentate pe termen lung, cum vedeţi Romastru proiectat în viitor?

Viziunea şi ideile novatoare stau într-adevăr la baza direcţiilor noi de dezvoltare a companiei. Dar pe lângă acestea, planurilor noastre de business sunt serios fundamentate, cuprinzând elementele strategice menite să ne aducă succesul. Evaluarea riscului şi a posibilelor scenarii de business sunt parte integrantă a strategiei pe care am conceput-o. Din acest motiv, cuvinte ca imaginaţie, profeţii nu au legătură cu direcţia de business pe care deja o urmăm. Romastru va continua să-şi consolideze poziţia pe piaţa românească. Pentru 2011 estimăm o cifră de afaceri a companiei de 90 de milioane de Euro, în acest moment înregistrând o creştere de 49% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.


Lansarea brandurilor proprii Romastru în ţările menţionate reprezintă provocarea pentru care suntem pregătiţi.


• Prezentă în România şi Bulgaria, cu o cifră de vânzări de peste 59 de milioane Euro în 2010 şi cu un număr de 230 de angajaţi, Romastru este o companie de servicii farmaceutice, înfiinţată în România în 1994.
• Compania oferă servicii medicale, de marketing, cercetare, depozitare şi distribuţie integrate companiilor pentru care orientarea în aceste domenii devine mai eficientă prin stabilirea unor parteneriate pe termen lung, bazate pe rezultate certe şi pe angajamentul de a reuşi.
• În calitate de entitate creată cu scopul de a se ocupa de companiile din domeniul asistenţei medicale bazate pe cercetare de pe pieţele mai mici şi mai dificile din Europa de Est, care activează în prezent în România şi Bulgaria, Romastru Trading oferă o gamă largă de servicii, printre care: înregistrarea medicamentelor la autorităţile locale; conformitatea cu farmacovigilenţa şi marketingul etic; educaţia medicală, precum şi întâlniri cu cercetători şi participări la simpozioane; dezvoltarea şi implementarea strategiilor de marketing; vânzări şi promovări de produse; gestiunea produselor; forţă de vânzări retail; distribuţie, inclusiv depozitare, logistică şi încasări.
• Din 2009 Romastru a intrat pe piaţa de generice prin lansarea primelor branduri proprii în arii medicale precum: oncologie, psihiatrie, neurologie. Portofoliul companiei va creşte în această direcţie, cu abordarea şi a altor arii terapeutice.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite