Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul modern al resurselor umane - Locul si utilitatea tehnologiei informatiei

15 Septembrie 2005




In ceea ce priveste utilizarea tehnologiei informatiei, aceasta nevoie vine doar in urma stabilirii unei strategii in domeniul personalului. Astfel, deocamdata, cererea de solutii informatice pentru managementul resurselor umane vine doar de la putine companii, majoritatea multinationale – care au importat cultura de management a grupurilor din care fac parte.


Un prim pas catre un management eficient al resurselor umane ar trebui sa fie externalizarea functiilor de baza (salarii, selectie primara a candidatilor, etc.) sau investitia in solutii informatice complexe care sa automatizeze relatia angajatilor cu compania (schimb de informatii primare). In aceasta directie, companiile IT internationale si autohtone investesc si vor investi in oferirea serviciilor de baza intr-un model de externalizare totala (personal, raspundere, solutie informatica etc.).


Studiile Pierre Audoin Consultants (PAC) arata ca, intr-o tara ca Franta, cu un grad de maturitate al pietei de resurse umane foarte ridicat, circa 40% din piata IT pentru resurse umane este concentrata in outsourcing (externalizare a proceselor si/ sau externalizare a managementului aplicatiilor dedicate). In acelasi timp, produsele software au o pondere de doar 15%, consultanta IT de 9% si integrarea de sistem 36%. Aceasta situatie arata nu doar interesul in utilizarea tehnologiei informatiei, ci si importanta acordata eficientei si adaptarii tehnologiei la nevoile organizatiei.


Tot in Franta, din punctul de vedere al functionalitatilor produselor software din sfera resurselor umane, doar 42% sunt pentru gestionarea salariilor, restul fiind pentru managementul competentelor, managementul carierelor, scolarizare, gestiunea timpului si a activitatilor (managementul in avans al posturilor, planificare, etc.).


Ca o concluzie, as sublinia faptul ca orice companie din Romania (locala sau internationala) are nevoie de o strategie in domeniul resurselor umane pentru a face fata concurentei si pentru a se dezvolta pe piata locala si regionala. Astfel, abordarea inteligenta si implementarea cu succes a unor solutii informatice care sa asigure un suport solid in aceasta strategie, sunt esentiale si vor face diferenta pe piata muncii din Romania. In acelasi timp, externalizarea unor functii de baza (de exemplu: calculul salariilor, adeverinte, dosare personal), precum si utilizarea internetului pentru preselectia candidatilor pentru noi posturi, ar duce la eficientizarea responsabililor cu gestionarea resurselor umane.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite