Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Universitatea Spiru Haret raspunde provocarilor educatiei secolului XXI

15 Septembrie 2005




Ati reusit sa obtineti un interviu, in exclusivitate, cu Directorul Comitetului de Organizare al Expozitiei Internationale de Educatie de la Beijing, domnul Geng Xuechao, de la care ati obtinut confirmarea faptului ca invatamantul la distanta este invatamantul viitorului. Care este dinamica, ponderea invatamantului la distanta pe plan mondial? Care sunt cele mai noi tehnologii care sustin aceasta forma de invatamant?

Intr-adevar, domnul Geng Xuechao, Directorul Comitetului de Organizare al Expozitiei Internationale de Educatie de la Beijing, in interviul acordat Televiziunii Romania de Maine, apreciaza ca invatamantul la distanta reprezinta viitorul, ca practicarea lui in China este foarte avantajoasa, studentii putandu-si crea cel mai bun mediu pentru a studia.

In contextul revolutiei cunoasterii, implicatiilor acesteia pentru dezvoltarea economica si sociala, sfidarilor globalizarii, ale noilor tehnologii, invatarea informatizata s-a constituit, in ultimii ani, intr-o piata globala in continua expansiune, inregistrand o crestere, sub raport valoric, de la 4,3 miliarde dolari, in anul 2000, la circa 7 miliarde dolari, in anul 2003. Tot mai multe institutii de invatamant, fundatii, sectorul privat, indeosebi cel al informaticii, donatori s-au implicat in aceasta piata.

Este firesc ca, intr-o societate si economie bazate pe cunoastere, pe tehnologiile informatiei si comunicarii, universitatile sa joace un rol esential. Pentru a-si indeplini acest rol, universitatile trebuie sa-si optimizeze intreaga activitate, sa asigure valoare adaugata prin e-learning. Aceasta presupune: dezvoltarea de noi modele de organizare, participarea la constituirea si functionarea campusurilor virtuale, existenta mobilitatii virtuale, sporirea continua a calitatii procesului de invatamant si a managementului educational, invatarea si formarea continua.

Invatamantul la distanta incepe sa detina, in aceste conditii, o pondere crescanda. In anul 2002, el cuprindea 15% din numarul total al studentilor din lume. Firme private prestigioase (IBM, ORACLE, VIRGIN etc.) se implica tot mai mult, acordand milioane de diplome si certificate celor ce absolva diferite forme si cursuri de pregatire.

Daca avem in vedere evolutiile invatamantului la distanta in cadrul Universitatii Spiru Haret, constatam ca, daca in anul universitar 2002-2003, cand a luat fiinta aceasta forma de invatamant in institutia noastra, numarul studentilor cuprinsi in ea era de cca. 2.200, in anul universitar urmator s-a dublat, pentru ca in anul universitar 2004-2005 sa creasca de circa 10 ori, reprezentand 40% din numarul total al studentilor Universitatii.

Pentru anul de invatamant 2005-2006, estimam ca ponderea studentilor inscrisi la forma de invatamant la distanta ar putea fi de cca. 55% din numarul total al studentilor Universitatii Spiru Haret.

Asadar, o crestere cu adevarat spectaculoasa. Este consecinta crearii unei infrastructuri solide, constituirii unei retele nationale de Centre pentru invatamant la distanta in toate municipiile resedinta de judet, a infiintarii unor centre in afara granitelor tarii (New York, Chisinau, Madrid), a practicarii unor taxe de scolarizare reduse, a utilizarii celor mai performante tehnologii etc.

Dupa cum se observa, aceasta forma de invatamant castiga tot mai mult teren, devenind tot mai interesanta, atractiva si eficienta pentru cei ce doresc sa dobandeasca o instruire superioara.

Dar nu poti face invatamant la distanta in absenta tehnologiilor moderne, care, este adevarat, necesita costuri estimate la milioane de dolari. Invatamantul la distanta presupune utilizarea calculatorului, Internetului, televiziunii. In absenta acestor tehnologii performante nu se poate vorbi de invatamant la distanta.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite