Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

GIS in managementul situatiilor de urgenta

18 Octombrie 2005




Crearea unei banci de date geospatiale unice la nivel judetean permite analiza in timp real a situatiei existente si adoptarea cu maxima operativitate si competenta a actiunilor necesare in cazul unui incident. ISU a inceput activitatea de realizare a bancii de date geospatiale unice prin acorduri de colaborare cu diferite institutii si prin distribuirea hartii digitale a judetului Gorj fiecarei primarii.


In cazul unui incident ISU asigura activitatea de secretariat tehnic permanent, preluand date de la institutiile implicate si alcatuind un raport de informare a prefectului care poate decide starea de necesitate. De asemenea, daca fortele/ mijloacele de interventie la nivelul unei localitati sunt insuficiente ISU poate solicita altor unitati sprijinul necesar.


Nevoia de interoperabilitate


Un alt exemplu de colaborare cu alte institutii poate fi sprijin acordat autoritatilor locale de catre SNCFR in evacuarea populatiei afectate de un dezastru.


Reprezentantii SNCFR fac parte din comisiile locale de aparare impotriva dezastrelor, constituite la nivelul CJ si cu sprijin logistic din partea Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta. In situatia producerii unui dezastru se impune evacuarea populatiei afectate si limitarea pagubelor materiale. In functie de situatia concreta se aleg solutiile optime (in functie de capacitatile de preluare auto/feroviar si in functie de blocajele existente). Solutia geospatiala are un rol hotarator in sprijinul alegerii celei mai bune decizii (hartile interactive pot surprinde situatia actuala si caracterul intuitiv al acestora permite intelegerea de toti membrii comisiei a solutiei propuse – ceea ce nu este posibil in forma alfanumerica/tabelara). Analizele geospatiale pot estima rapid cele mai bune rute de evacuare, potentiale noduri de blocaj, ofera date pentru determinarea necesarului de resurse umane si materiale pentru interventie, dar si posibilitatea utilizarii optime a acestora. De exemplu, comitetele de interventie pentru cazuri de urgenta pot avea imediat o privire de ansamblu pe harta asupra caror garnituri de cale ferata se afla cel mai aproape de locul producerii dezastrului, ce capacitate de incarcare cu persoane au, ce tronsoane pot fi evacuate sau dimpotriva activate, care este timpul estimat al evacuarii in functie de numarul de persoane afectate, ce posibilitati de interventie simultana exista etc. Toate acestea permit o mai buna coordonare nu numai a activitatii companiei de transport, dar si o coordonare crescuta a tuturor institutiilor implicate in rezolvarea situatiilor de urgenta.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite