Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Valorile Omniasig sunt oamenii si performata IT-ului

18 Octombrie 2005



Narcisa Doroftei, Director IT OmniasigGrupul financiar Omniasig, care activeaza in domeniul asigurarilor, a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare vizibila pe plan national. Cresterea semnificativa a numarului de filiale distribuite geografic a generat necesitati sporite de comunicare, si, implicit, de securitate. Securitatea IT este asigurata prin solutiile implementate de DNA Software, solutii competitive, recunoscute la nivel mondial. Directorul IT al Omniasig, Narcisa Doroftei, ne-a prezentat sistemul informatic complex al companiei si beneficiile pe care le aduce acesta activitatilor curente.


Grupul Omniasig este un grup financiar cunoscut pentru pozitia pe care o ocupa pe piata asigurarilor din Romania. Ce importanta acorda managementul companiei dezvoltarii din punct de vedere IT?


Omniasig are privilegiul de a avea un management foarte deschis la nou si cu un obiectiv foarte bine definit: de a fi in permanenta in top, atat din punctul de vedere al produselor, cat si al serviciilor oferite clientilor. Doua elemente esentiale in atingerea acestui obiectiv il constituie competenta angajatilor companiei si performanta sistemului informatic. Daca personalul beneficiaza de programe de training de calitate, de recompense materiale si de un mediu de lucru foarte placut (ceea ce ne-a pozitionat in 2005 pe locul 31 in topul Capital al celor mai buni angajatori), din punct de vedere IT s-a investit foarte mult in ultimii ani, in asa fel incat compania noastra sa fie in permanenta in pas cu cele mai noi si cele mai bune tehnologii din domeniu.


Ce tipuri de solutii informatice folositi in momentul de fata si caror tipuri de activitati servesc?


Omniasig are un sistem informatic complex, dezvoltat pe platforma Oracle, care serveste toate activitatile specifice domeniului si care integreaza urmatoarele module principale intre care exista permanente transferuri de date:


  • asigurari - INSIS
  • contabilitate si mijloace fixe - Wizcount
  • salarizare si resurse umane - Wizsalary
  • budgeting & forecasting - Oracle Financial Analyzer


    In afara acestor module, esentiale pentru activitatea oricarei companii de asigurari, sistemul informatic mai cuprinde si alte module cum ar fi cel de administrare a parcului de masini, de inventariere automata, de gestiune a cheltuielilor administrative etc.


    Pentru suportul sistemului informatic folosim produse de dezvoltare si de administrare de la Oracle si Quest Software, solutii de securitate de la Computer Associates (prin DNA Software) si Microsoft etc. O importanta foarte mare este acordata si echipamentelor hardware, s-a investit si se investeste mult pentru a avea cele mai bune si mai performante produse ale momentului (servere RISC - IBM, routere Cisco, workstation-uri HP etc.).


    In urma informatizarii activitatilor ce beneficii au rezultat?


    Omniasig are in jur de 240 sucursale, agentii si puncte de lucru in toate judetele tarii, peste 1.600 de angajati. Prin urmare, colectarea informatiilor din toate sucursalele, la nivelul unei companii atat de mari ar fi fost un lucru foarte greu de realizat. Acest lucru a fost rezolvat insa prin crearea unui VPN la nivelul intregii companii, toate sucursalele devenind on-line prin instalarea de fibra optica la 256 kbps. Acum, atat managementul, cat si ceilalti angajati au acces in timp real la informatiile din intreaga companie, toate sucursalele operand direct intr-o baza de date unica, pe serverele Centralei. Operarea pe o baza unica a adus avantaje si in cazul tranzactiilor inter-sucursale, care inainte se rezolvau prin telefoane, faxuri, hartii etc. Acum totul se rezolva pe loc, prin interogarea informatiei necesare din baza de date.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite