Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oktoberfest, o reuniune internationala in stil bavarez

18 Octombrie 2005



La Munchen, in perioada 21-23 septembrie a.c. s-a desfasurat conferinta regionala anuala a Microsoft cunoscuta si sub denumirea generica Oktoberfest. Lasand in urma confortul oferit de o cazare la Kempinski Vier Jahreszeiten, amintirea placuta a unui dineu de gala la restaurantul Lenbach din Munchen, un foarte cunoscut si select local din centrul orasului, in final, momentul culminant al vizitei l-a constituit seara de la Oktoberfest, adica o petrecere „pe cinste“ in stil nemtesc, intr-o ambianta cu costume de carnaval, cu o orchestra capabila sa interpreteze orice din repertoriul international, cu meseni cu chef de cantat si dansat, si evident o petrecere cu bere si carnati.


Intorcandu-ne acum la scopul principal al deplasarii, evenimentul organizat de Microsoft a insemnat anuntarea noii sale strategii pentru sectorul IMM-urilor in fata reprezentantilor presei de specialitate din Europa Centrala si de Est. Cum Microsoft este o multinationala foarte mare, conferinta ne-a oferit si prilejul sa facem cunostinta cu personalitati de exceptie promovate in companie, de pe meridiane diferite: Vahe Torossian de origine armeana, recent numit RVP CEE Microsoft, Ricardo Adame, mexican, si el proaspat uns in functia de Corporate Image Director, CEE HQ MS, Kate Isler, Sr. Manager, Mid market / Solutions Partners, CEE HQ, Peter Trawnicek, polonez, MBS Director, CEE HQ sau un roman, Dan Bulucea, care ocupa pozitia de Platform Strategy Manager, CEE HQ MS, ca sa nu enumeram numai o parte dintre vorbitori. De asemenea, gratie politicii Microsoft de a functiona local prin parteneri, am avut placerea sa audiem studii de caz si prezentari de dezvoltari ale unor parteneri Microsoft din Polonia, Croatia, Letonia, Bulgaria, Ungaria, Grecia si Romania.


Credem ca o foarte buna sinteza a strategiei MS si a tematicii conferintei la care ne referim o constituie observatiile culese de la reprezentantii romani la eveniment.


Vahe Torossian si Silviu Hotaran, zambind cu optimism si incredere in forta sectorului SMB.Market Watch: Domnule Hotaran, care este stilul de abordare al Microsoft asupra segmentului IMM-urilor? Global sau raportat la specificitatea zonala/ locala? Cum apreciati oportunitatea pe care ar reprezenta-o IMM-urile pentru Microsoft in Romania (dat fiind ca aici segmentul este abia in formare)?


Silviu Hotaran, General Manager, Microsoft South East Europe:


„Inca de la deschiderea filialei Microsoft in Romania (decembrie 1996), ne-am orientat catre intreprinderile mici si mijlocii. Aceasta strategie s-a bazat pe faptul ca acesta este cel mai dinamic segment al economiei. Mai mult, modelul de business Microsoft, indirect, bazat pe parteneri, ne-a facilitat aceasta abordare. Am construit un canal de distributie pentru a oferi produsele Microsoft si o retea de parteneri certificati cu competente diversificate pentru solutiile si serviciile noastre. Atat noi, cat si partenerii nostri suntem companii mici sau mijlocii ceea ce ne ofera avantajul de a cunoaste preocuparile privind alocarea resurselor si stabilirea prioritatilor de business. Abordarea pietei este specifica fiecarei filiale Microsoft si depinde de conditiile mediului de afaceri. Pentru noi s-a dovedit de succes sa incepem cu IMM-urile si dupa cativa ani de investitii in proiecte pilot sa abordam segmentul enterprise sau guvernamental. Rata medie de crestere anuala in cei noua ani de zile este aproape 60%.


Microsoft a fost prezenta mereu in zona IMM-urilor daca ne uitam la solutiile aflate in portofoliul nostru. Small Business Server, suita de servere si servicii pentru companii mici si mijlocii, a fost foarte bine primit in piata romaneasca. Rata medie anuala de crestere a acestui produs, de la lansarea Small Business Server 2003 este de 25%.


Pentru prima data anul acesta, corporatia a organizat la Redmond un eveniment dedicat in exclusivitate companiilor de marime medie, Business Summit. Acest eveniment a fost urmat de altele similare in diverse regiuni ale lumii. Mesajele prezentate sunt cele pe care si dumneavoastra ati avut ocazia sa le aflati in prezentarile din aceste zile de la Munchen. „Construim impreuna afaceri“, acesta a fost titlul. As adauga pentru Romania, pentru ca este un segment in formare asa cum spuneti si dvs,“crestem afacerile impreuna“. Cand spun impreuna ma refer la oameni. Oamenii sunt cei care conduc afacerile spre succes, tehnologia este mijlocul prin care se amplifica impactul lor asupra afacerilor. La Microsoft, credem ca oamenii trebuie sa fie in centrul proiectarii proceselor de business si ca automatizarea acestor procese trebuie sa fie strans legata de productivitatea personala. Oamenii obisnuiti sa lucreze cu Office vor avea acum in Microsoft Dynamics peste 50 de aplicatii bazate pe roluri, care vor adapta software-ul la modul lor de lucru. Credem ca portofoliul de solutii pentru business si reteaua globala de parteneri specializati (in Romania, aproape 200) vor asigura succesul strategiei noastre pentru IMM-uri.“


Vahe Torossian a fost numit pe data de 22 septembrie, chiar cu o zi inainte de conferinta de la Munchen, in functia de Vice President Microsoft EMEA. Venind de pe pozitia de General Manager al SMS&P (Small & Midmarket Solutions & Partners) Asia Pacific, functie pe care a detinut-o timp de 3 ani, noul responsabil al operatiunilor Microsoft din zona EMEA a contribuit anterior la realizarea unor cresteri procentuale anuale de 2 digiti in perioada cand a avut stat in Singapore impreuna cu sotia si cei trei copii ai sai. Torossian lucreaza la Microsoft – Franta din 1992. Anterior, a activat 7 ani in marketing si vanzari la Texas Instruments.


Dan Bulucea, Platform Strategy Manager, Central East Europe Head Quarter, MicrosoftMarket Watch: Domnule Bulucea, care sunt principalele repere de competitivitate ale ofertei Microsoft pentru IMM-uri? Exista particularizari pentru anumite piete in functie si de pozitia pe care o are Microsoft pe piata respectiva? Rog scurte referiri si la Romania.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite