Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piaţa IT&C are nevoie de studii pe segmente de nişă

30 Noiembrie 2011




90% din business-ul Gartner în Romania este reprezentat de utilizatorii finali de tehnologie – CIO, directori IT din sectorul financiar-bancar, telecom, petrol. Gartner nu face studii la comandă.


„Cercetarea Gartner este 100% produsă pe baza tendinţelor de piaţă şi pe baza cererii din partea clienţilor analizată în cadrul consultărilor pe care aceştia le au cu analiştii noştri. Modelul nostru de business se bazează pe ceea ce numim «syndicated Research» – producem un raport de cercetare care să vină în întâmpinarea nevoilor de informaţie a unei mase critice a clienţilor noştri, aceasta fiind varianta economică de a produce/obţine informaţii. În general, companiile discută cu plăcere cu Gartner, cred că înţeleg beneficiile pe care le pot obţine prin oferirea
informaţiilor”, completează Diana Enache.


PAC realizează studii multi-client: SITSI (Software & IT Services Industry) România, ERP România, din iniţiativă proprie.


„Studii specifice au fost mult mai multe, în funcţie de misiunile de consultanţă/analiză, însă acestea sunt exclusiv pentru clientul care a comandat şi temele îl pot trăda”, menţionează Eugen Schwab-Chesaru.


IDC realizează în general, trei tipuri de studii: trackere (11 la număr), care pot fi trimestriale sau bianuale acoperind, în mare măsură, întreaga piaţă de IT şi care conţin exclusiv informaţii cantitative; rapoarte anuale standard (în 2011 au fost în număr de 9), care au la bază trackerele mai sus menţionate, dar constau în mare parte în informaţii calitative, şi proiectele de consultanţă al căror conţinut nu este niciodată publicat de către IDC, cu excepţia rapoartelor de tip White Paper sau a cazurilor în care clientul solicită în mod expres acest lucru.


„În mod normal, trackerele şi rapoartele standard sunt realizate în mod constant, însă numărul şi structura acestora diferă de la an la an, în funcţie de evoluţia pieţei, însă formatul acestora este acelaşi în toate ţările în care se realizează, pentru a facilita colectarea datelor la nivel global. De exemplu, în 2011, am introdus raportul pe Cloud Computing şi am micşorat semnificativ dimensiunile raportului EAS. Dacă uneori se întâmplă să renunţăm la scrierea unor rapoarte calitative, cum a fost cazul raportului anual privind piaţa de PC-uri, la trackere nu renunţăm niciodată, prin urmare numărul lor creşte constant de la an la an. Motivul principal, pe lângă faptul că această informaţie cantitativă strict standardizată oferă IDC-ului o bază de date extrem de cuprinzătoare cu privire la întreaga evoluţie a pieţei IT peste tot în lume, este legat de faptul că aceste trackere ne oferă un background extrem de valoros pentru orice nou studiu sau proiect de consultanţă, astfel că niciodată nu pornim de la zero”, spune Laurenţiu Popescu.


În principiu, cu excepţia trackerelor, IDC nu scrie rapoarte care nu sunt comandate de clienţi.


Deloitte realizează în fiecare an proiectul Deloitte Central Europe Technology FAST 50. „Nu poate fi vorba de costuri special dedicate acestui proiect, pentru că noi îl realizăm in house (colectăm date de la companii şi analizăm rezultatele). Companiile finaliste în acest clasament se califică automat în competiţia Deloitte Technology FAST 500 EMEA. Echipa noastră locală a mai contribuit la un studiu global care identifică rolul funcţiei IT în structura unei companii: IT Business Balance Survey. Mai avem rapoarte globale, care vizează industriile de tehnologie, media şi telecomunicaţii (ceea ce noi numim TMT). În ianuarie avem TMT Predictions pentru anul în curs”, precizează Ana-Maria Gavrilă, PR Manager Deloitte.


Anual Institutul pentru Tehnica de Calcul realizează un studiu despre piaţa IT&C, hardware şi software, coordonat de Mircea Vuici.


Cine cumpără?

Informaţia pe care o prelucrează Gartner provine exclusiv de la persoane de decizie în companii importante.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite