Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piaţa IT&C are nevoie de studii pe segmente de nişă

30 Noiembrie 2011




„Suntem concentraţi asupra deservirii comunităţii de utilizatori de tehnologie. Local, companiile IT&C care ne solicită sunt în creştere rapidă, cu ambiţii mari de extindere şi produse competitive regional, sau integratorii de sisteme de success, care iau decizii strategice în România. Multinaţionalele de IT&C utilizează Gartner la sediile principale, unde se iau şi se documentează deciziile strategice“, explică Diana Enache.


Clienţii PAC sunt firme IT cu focus pe software şi servicii IT şi rar firme non-IT sau fonduri de investiţii. Studiile PAC costă între 1.500-6.000 de euro.


„Depinde de temă şi profunzime; o medie cred că ar putea fi, doar pentru analiza de sector/segment al pieţei de soft şi servicii sau studii existente, aproximativ 3.000 de euro (+TVA)”, spune Eugen Schwab-Chesaru.


În România, cel puţin în ultimul timp, clienţii IDC au fost exclusiv din domeniul IT&C. Dacă este vorba despre end user research, în mare măsură compania vorbeşte cu CIO, directori sau manageri IT. În cazul companiilor IT, poate fi Manager General, Director de Vânzări/Marketing/PR, Product Manager, în principiu persoana care poate să oferi cele mai multe şi mai detaliate informaţii cu privire la subiectul în cauză.


„Preţul rapoartelor variază foarte mult de la raport la raport; e influenţat, în mare măsură, de numărul de studii pe care clientul le cumpără, de cantitatea de informaţii pe care o solicită, de numărul şi funcţia consultanţilor/analiştilor implicaţi în proiect, de o serie de cerinţe speciale (prezentare la încheierea proiectului, exclusivitate asupra studiului etc.). Este foarte greu să ne referim la un preţ mediu, mai ales pentru că peste 80% din ceea ce lucrează IDC în România este cumpărat la nivel de corporaţie de către companiile IT din Statele Unite”, explică Laurenţiu Popescu.


Obstacole în culegerea informaţiilor

Reprezentantul PAC este extrem de concis în această privinţă: „lipsa unor date segmentate, lipsa culturii de segmentare a business-ului, opacitatea firmelor care lucrează preponderent cu sectorul public şi care au tendinţa «nativă» de a nu comunica, de a se feri, de a ascunde performanţe sau de a se supraestima pe piaţa privată”.


IDC crede că, în mare măsură, a depăşit problemele legate de refuzul strict al companiilor de a împărtăşi orice fel de informaţie.


„Am devenit suficient de cunoscuţi printre jucătorii locali ca să mai avem astfel de probleme; vendorii internaţionali ne cunosc oricum şi, cu foarte puţine excepţii, sunt mai dispuşi să colaboreze cu noi. În plus, în cazul acestora din urmă, se întâmplă adeseori ca anumite target-uri pentru piaţa din România să fie strans legate de informaţiile şi forecast-urile pe care IDC le transmite către sediile lor centrale, aşa că ei înţeleg cât de important este să ne comunice date reale. Aş spune că o problemă majoră o reprezintă standardizarea tot mai accentuată a tipului de informaţii cantitative pe care noi le solicităm de la companiile IT din România, care nu sunt întotdeauna relevante pentru situaţia curentă a pieţei din zonă. Mai mult decât atât, este adesea foarte dificil să împărţim veniturile pe anumite categorii de produse – de exemplu, IDC împarte piaţa de software în 78 de subcategorii, în condiţiile în care marea majoritate a pachetelor software sunt produse complexe, înglobând un număr mare de funcţionalităţi”, spune Laurenţiu Popescu.


Analiştii IDC din Bucureşti se ocupă exclusiv de piaţa din România. Compania a participat însă şi la câteva proiecte regionale, iar recent a finalizat un proiect de promovare a Republicii Moldova drept destinaţie de outsourcing.


PAC acoperă Europa de Est, cu focus pe Rusia, Turcia, Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia, România, iar Gartner se gândeşte să înceapă extinderea în Republica Moldova în curând.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite