Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum protejăm datele din telefonul mobil?

17 Aprilie 2012



Până la apariţia smartphone-urilor, lumea utilizatorilor de telefonie mobilă era relativ simplă. Nu aveau foarte multe informaţii personale stocate în telefon, iar despre viruşii pe mobil se vorbea numai în reviste. Cu toate acestea, indiferent de tipul de telefon mobil folosit, problema securităţii datelor în cazul pierderii sau furtului acestuia rămâne foarte serioasă.

Dacă pentru telefoanele inteligente există, în prezent, numeroase aplicaţii atât pentru ştergerea datelor de la distanţă, cât şi de blocare a telefonului, pentru telefoanele tradiţionale – iar numărul de utilizatori este cu mult mai mare decât cel al deţinătorilor de smartphone-uri – singura soluţie este, deocamdată, blocarea cartelei SIM de către operatorii de telefonie mobilă.

Veşti bune de la AOMR

Asociaţia Operatorilor Mobili din România (AOMR) nu îi lasă totuşi fără nicio speranţă pe utilizatorii de telefoane neinteligente.

Liviu Popescu, directorul executiv al AOMR ne-a spus că la nivelul asociaţiei există un grup de lucru care se ocupă de această problemă: „Intenţionăm să creăm un mecanism prin care proprietarul de drept al telefonului îl poate face inutilizabil în cazul în care este furat, în sensul că nu poate accesa reţelele operatorilor care sunt parte din acest mecanism. La nivel individual, însă, cine l-a furat are acces la ce e în telefon, dacă telefonul nu e protejat de vreo parolă. Este vorba strict de împiedicarea accesului acelui telefon de către noul proprietar în reţelele care vor fi parte a proiectului.”

Liviu Popescu nu poate estima, însă, când va fi implementat acest proiect: „La acest moment nu aş putea să dau nici un fel de estimare, pentru că acest proiect are mai multe dimensiuni, atât tehnică, cât şi juridică. Este vorba de interoperabilitate tehnică şi în prezent acest lucru analizat la nivel de specialişti.”

Ce soluţii oferă operatorii mobili?

În cazul pierderii sau furtului telefonului mobil, operatorii de telefonie mobilă din România pot doar să blocheze cartela SIM a clientului, indiferent că e vorba de un telefon inteligent sau nu.

În cazul furtului unui telefon, Vodafone România poate bloca, la cererea utilizatorului sau titularului, cartela SIM, prin întreruperea accesului la serviciile incluse în cartelă şi către cartelă. Blocarea se realizează după finalizarea unui set de întrebări de identificare. În plus, blocarea se poate face şi direct, prin intermediul serviciului interactiv, în baza parolei pe care clientul a setat-o contului de utilizator.

În acest moment, Vodafone România nu furnizează servicii de blocare a telefonului.

În schimb, ca măsură de back-up pentru informaţiile din telefon ce nu se găsesc pe cartela SIM, Vodafone oferă din acest an serviciul de transfer al datelor, Vodafone Transfer Conţinut. Serviciul este oferit gratuit clienţilor Vodafone. Ca soluţie pentru protecţia utilizatorilor în cazul furtului terminalului mobil, Vodafone furnizează serviciul de asigurare a telefonului.

Atât în cazul furtului, cât şi în cazul pierderii telefonului mobil, clienţii Orange pot apela la numărul scurt dedicat 440, cu acces direct către Serviciul Clienţi, pentru a solicita blocarea SIM-ului. Clientul îşi poate bloca şi singur SIM-ul prin Selfcare (*100#).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite