Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primăria Alba Iulia extinde soluția geospațială în toate compartimentele

30 Aprilie 2013



În urmă cu trei ani, Primăria Alba Iulia demara un proiect extrem de complex și ambițios pentru modernizarea infrastructurii IT şi a fluxurilor de lucru din cadrul instituției. A fost creată Baza de Date Urbane a Municipiului Alba Iulia, punct de plecare în configurarea unui set de servicii cu componentă geospațială. În prezent, sistemul GIS este nucleul ce leagă activitatea a peste 15 compartimente din Primăria Alba Iulia.

Modernizarea infrastructurii IT şi a soluţiilor de comunicare online şi comunicare informatizată din cadrul primăriei a inclus iniţial implementarea unei soluţii geospaţiale pentru domeniile Urbanism, Patrimoniu, Registru Agricol integrat cu sistemul de management al documentelor, managementul fluxurilor de activităţi, Registru Agricol şi aplicaţie ERP de gestiune a patrimoniului.

Arhitectura sistemului informatic a fost ulterior completată prin implementarea unor noi platforme tehnologice şi extinderea soluţiei geospaţiale cu componente noi, care au permis tot mai multor departamente din primărie să contribuie cu informaţii, care pot fi vizualizate imediat ce sunt introduse.

Este vorba despre extinderea soluţiei geospaţiale interne cu 33 interfeţe/fluxuri de lucru la 14 compartimente, extinderea portalului geospaţial de informare a cetăţenilor cu 12 interfeţe noi, crearea unui portal de comunicare geospaţială cu operatorii de utilităţi în care se pot introduce lucrările şi avariile la reţelele de utilităţi, în scopul coordonării planurilor de investiţii şi minimizării duratelor de remediere a defecţiunilor.

Sistemul informatic implementat de Primăria Alba Iulia se remarcă prin faptul că platforma GIS a fost extinsă pentru toate compartimentele Primăriei, fiind unul dintre puținele proiecte la ora actuală din țară care integrează atât de multe module: registru agricol, urbanism, ERP, Dispecerat, document management, patrimoniu, Portal, taxe și impozite, plăți electronice etc.

Intergraph Computer Services și Industrial Software s-au asigurat de buna desfășurare a proiectului în parametri ceruți, reprezentând asociaţia de firme câştigătoare a licitaţiei pentru acest proiect.

Dacă în proiectul inițial, soluția geospațială era utilizată cu precădere de trei departamente – registru agricol (beneficiar Compartiment Registru Agricol), Urbanism (beneficiare compartimentele din Direcţia Arhitect Şef) şi Patrimoniu (beneficiare compartimentele din cadrul Serviciului Administrarea Domeniului Public, Direcţiei Tehnice, Serviciul Cadastru), în cel de-al doilea proiect au fost extinse funcţionalităţile soluţiei geospaţiale la un număr de 14 compartimente:

- Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari
- Biroul Transport, Liberă Inițiativă
- Comisia pentru aplicarea Legii 10
- Serviciul public comunitar pentru cadastru şi agricultură
- Serviciul Urbanism
- Serviciul administrarea activităţilor domeniului public
- Cabinet Primar
- Birou Urmărire Impozite și Taxe
- Birou administrare clădiri
- Compartiment Protecţie Civilă
- Serviciul Investiții
- Serviciul administrare şi monitorizare utilităţi publice
- Serviciul public administrarea patrimoniului local
- Compartiment registru agricol.

Beneficii pentru cetățeni și mediul de afaceri

Unul dintre principalele obiective ale Primăriei Alba Iulia a fost încă de la început eficientizarea serviciilor publice oferite cetăţenilor, agenţilor economici și altor instituţii cu care primăria colaborează.

De asemenea, odată cu implementarea soluţiei geospaţiale, o altă țintă urmărită de primărie este atragerea unui număr mai mare de investitori, prin oferirea posibilităţii de acces direct şi de la distanţă la informaţii de interes economic şi general, prin vizualizarea unor hărţi tematice prin intermediul Portalului Internet. Pentru municipiul Alba Iulia acest lucru reprezintă un avantaj competitiv faţă de alte Unităţi Administrativ Teritoriale din aceeaşi regiune, care nu dispun de mijloace de „marketing” online. De asemenea, publicul are acces la portalul webgis de informare, care este organizat pe 13 tematici.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite