Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

UPB îşi redefineşte strategia antreprenorială

30 Iulie 2013



Universitatea Politehnica Bucureşti a organizat recent un eveniment dedicat prezentării strategiilor şi instrumentelor concrete prin care universitatea poate veni în ajutorul companiilor mici şi mijlocii inovatoare cu servicii de consultanţă, suport şi parteneriat, în scopul dezvoltării cooperărilor la nivel internaţional.

„Unul din principalele obiective ale UPB este, la momentul actual, apropierea de mediul socio-economic, prin care să-i demonstrăm ceea ce putem face cu adevărat pentru el şi să-i propunem servicii şi produse cu valoare reală în piaţă“, a declarat, în deschiderea evenimentului, rectorul UPB, prof. dr. ing. George Darie.

Motivaţia abordării antreprenoriale a universităţii a fost sintetizată de către vicepreşedintele Senatului UPB, prof. dr. ing. Anton Hadăr: „Avem ambiţia de a deveni cea mai competitivă universitate din România sub toate aspectele. Vrem să devenim o universitate inovativă, antreprenorială în adevăratul sens, iar pentru aceasta trebuie să colaborăm cât mai bine cu mediul economic. Suntem şi obligaţi să facem acest lucru, pentru că noile metodologii de realizare a clasamentelor europene şi mondiale în ceea ce priveşte învăţământul superior nu se mai bazează doar pe numărul lucrărilor ştiinţifice elaborate de membrii comunităţii academice, ci şi pe criterii precum relaţia cu mediul economic.“



„Suntem copţi, dar nu suntem culeşi“

Un punct de vedere susţinut şi de organizatorul evenimentului, prof. dr. ing. Alexandru Marin, coordonatorul proiectului „Bursa de proiecte“ şi director al Oficiului de Transfer Tehnologic din cadrul UPB: „Ne-am maturizat ca producţie ştiinţifică, avem, anual, circa 2.000 de articole cotate ISI, 200 de teze de doctorat susţinute public, 20-30 maxim 50 de brevete şi 2-3 până la 5 produse valorificabile pe piaţă. Suntem în faza în care vrem să prezentăm mediului economic rezultatele cercetărilor din Universitatea noastră şi facem tot posibilul pentru a ne valorifica reputaţia de Universitate inovatoare. Altfel spus: «Suntem copţi, dar nu suntem culeşi».“

Dincolo de deziderate, profesorul Marin a prezentat şi câteva dintre problemele concrete cu care se confruntă UPB în prezent: „De anul trecut, de exemplu, în cadrul UPB s-a luat decizia strategică ca absolut toate brevetele să aibă costurile acoperite de către universitate. Principala provocare cu care se va confrunta însă UPB, din postura de proprietar al brevetelor, va consta în valorificarea acestora.“

În calitate de expert Enterprise Europe Network (EEN), reprezentantul UPB a evidenţiat beneficiile parteneriatului dintre universitate şi această reţea din perspectiva oportunităţilor pe zona serviciilor de brokeraj tehnologic: „UPB, prin intermediul EEN şi prin participarea la proiectul PROSME susţine inovarea în IMM-uri, prin facilitarea transferului de tehnologie, participarea la programele europene de cercetare – dezvoltare – inovare și servicii de asistenţă la evenimentele de brokeraj şi parteneriat în afaceri din cele 52 de ţări partenere. Ne adresăm cu precădere IMM-urilor inovative, care vor să realizeze produse şi servicii inovative şi le demonstrăm partenerilor din reţeaua EEN ce servicii de brokeraj tehnologic, de consultanţă, suport şi parteneriat oferă universitatea, în contextul trecerii la noul program de finanţare 2014-2020.“

Oferta Enterprise Europe Network

PROSME este un proiect implementat de un consorţiu de organizaţii, care oferă gratuit întreprinderilor şi întreprinzătorilor servicii de sprijin în domeniul dezvoltării internaţionale a afacerilor şi pune la dispoziţia organizaţiilor din regiunile Bucureşti-Ilfov şi Sud-Muntenia resursele organizaţiilor partenere din reţeaua EEN.

„EEN şi proiectul PROSME BISNET reprezintă o reţea de intermediere pe contacte de afaceri la nivel internaţional, prin care întreprinderile au acces la potenţiali clienţi sau furnizori sau parteneri pentru proiecte de cercetare-dezvoltare. Simplu spus: furnizăm contacte de afaceri şi cercetare-dezvoltare prin intermediul a 600 de organizaţii din întreaga lume care implementează proiecte similare proiectului PROSME BISNET“, a explicat Cristian Ormindean, expert EEN - Fundaţia CRIMM (Centrul Român pentru IMM).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite