Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piaţa ERP locală în 2014 - evoluţie, oportunităţi de creştere, surse de finanţare, modele de livrare

17 Februarie 2014



Previziunile analiştilor asupra evoluţiei pieţei ERP locale sunt temperate, spre deosebire de cele ale vendorilor şi furnizorilor de servicii, care sunt vizibil mai optimiste. Am încercat să luăm pulsul pieţei ERP româneşti cu ajutorul a şapte jucători cu vechime, pentru a afla care sunt principalele tendinţe care se prefigurează în 2014.

Pierre Audoin Consultants (PAC), singura companie de analiză care realizează un studiu dedicat pe nişa vendorilor de sisteme ERP în România, estima la sfârşitul anului trecut că „piaţa locală de soluţii ERP este într-o fază de stagnare şi indecizie“. Un verdict argumentat de Eugen Schwab-Chesaru, managing director Eastern Europe PAC, prin faptul că „pe de-o parte, criza financiară a afectat multe companii locale şi a generat foarte multă reticenţă în investiţii, inclusiv cele critice, cum ar fi uneltele IT de management, control şi planificare; pe de altă parte, himera fondurilor europene a creat o aşteptare toxică a unor «ajutoare» sperate pentru implementarea de soluţii IT, în special în companii mici şi medii. Astfel, presiunea pe costuri şi accentul mutat aproape exclusiv pe bugetul unei implementări au împiedicat o evoluţie pozitivă a maturităţii consumatorului local de soluţii informatice de tip ERP.“

Şi deşi perspectivele nu sunt optimiste, analiştii PAC preconizează că piaţa ERP locală a înregistrat anul trecut o creştere uşoară, de aproximativ 4%, ajungând la puţin peste 109 milioane de euro. O predicţie care va fi confirmată de către compania de analiză citată abia la finalul lui 2014.

Până atunci însă, pentru a afla cum va evolua business-ul local ERP, am apelat la opinia unor jucători cu experiență pe piaţa românească, precum Wizrom, TotalSoft, SAP România, SIVECO, Sistec, Entersoft România şi EBS România. Cărora le-am adresat următoarele patru întrebări:

1. Cum estimaţi că va evolua business-ul ERP al companiei dvs. în 2014?
2. Care sunt potenţialele oportunităţi de creştere anul acesta?
3. Prevedeţi să accesaţi surse de finanţare alternative?
4. Ce modele de livrare preconizaţi că veţi utiliza în 2014?

Pentru a limita subiectivitatea interpretării, am reprodus răspunsurile interlocutorilor noştri (în limita spaţiului tipografic disponibil), păstrându-ne libertatea de a trage concluziile de rigoare.

Claudia Gorcun, Head of National Operations EBS România

1 - Estimăm că business-ul EBS pe piaţa locală va creşte faţă de 2013, însă într-un procent moderat. De peste un an ne confruntăm în România cu un proces decizional lung. Decizia achiziţionării unui ERP se ia în baza unei analize atente, care poate lungi uneori procesul decizional şi, implicit, afecta volumul de business. Faţă de alţi competitori, avantajul EBS este focusul exclusiv în zona soluţiilor software de tip ERP – SAP şi Clarvision –, care ne face mult mai pregătiţi să ne adaptăm cerinţelor şi schimbărilor din fiecare an.

2 - La fel ca în 2013, considerăm că şi în 2014 oportunităţile de creştere le vom regăsi tot în zona proiectelor de tip rollout SAP şi SAP Application Management and Support (AMS). Conceptul de SAP AMS este încă nou în România şi puţini îl aplică la nivelul cerut pe piaţa externă. (…) Beneficiul major îl constituie posibilitatea clientului de a se concentra pe procesele de business şi pe optimizarea acestora, serviciile de tip AMS sprijinind astfel dezvoltarea şi dinamica business-ului.

3 - Nu, întotdeauna ne-am bazat pe finanţare proprie.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite