Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce avem nevoie de un Sistem de Management al Calitatii?

24 Iunie 2006



Domnilor, mai sunt 6 luni pana la aderare! Chiar daca vrem sau nu, o sa intram in Uniunea Europeana. Tara a inceput sa vuiasca privind la vecinele noastre care au doi ani de comunitate si o rata a falimentului in randul companiilor de aproximativ 50 %.
Cei care au inteles din timp ca acest proces nu este doar „miere”, au inteles de ce au nevoie de un sistem de management si, in special, de un Sistem de Management al Calitatii.
Teodor_Nitu
O decizie strategica


Calitatea inseamna satisfacerea sau depasirea atat a nevoilor si asteptarilor clientului, cat si a cerintelor. Prima data, a doua oara si... de fiecare data la costuri minime. Cam asta este ce zice lumea. Insa nu se intampla totdeauna asa.


Calitatea se obtine prin lucrul intr-un sistem care identifica, reduce si previne erorile in mod consecvent prin monitorizarea si imbunatatirea constanta a performantelor proceselor din organizatie, precum si prin instruirea si pregatirea personalului in permanenta, mai ales la capitolul... constientizare. Acest lucru va va ajuta sa va imbunatatiti continuu produsele si serviciile. Pentru ca o organizatie sa poata obtine rezultate notabile pe o piata concurentiala din ce in ce mai acerba este necesar ca performantele si calitatea produselor si serviciilor oferite nu doar sa creasca in permanenta, ci si sa fie recunoscute oficial.


O mana de ajutor la acest capitol poate fi data de implementarea unui Sistem de Management al Calitatii al carui scop declarat este imbunatatirea continua a proceselor, produselor si serviciilor organizatiei, fiind luate in considerare necesitatile tuturor partilor interesate. Adoptarea unui Sistem de Management al Calitatii reprezinta astfel o decizie strategica pentru o organizatie.


E timpul calitatii


Oferind credibilitate si recunoastere atat pe plan national, cat si international, implementarea si certificarea unui Sistem de Management al Calitatii in conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 reprezinta unele dintre principalele obiective pentru aproape fiecare organizatie. In vederea aderarii Romaniei la UE si a relatiei sale cu tarile membre, existenta unui certificat de calitate devine... o conditie esentiala.


Proiectarea si implementarea unui astfel de Sistem de Management al Calitatii sunt influentate de marimea si structura organizatiei, de necesitatile si nevoile sale, de obiectivele specifice, de procesele utilizate in interior, precum si de produsele si serviciile pe care aceasta le furnizeaza. Trebuie stiut insa ca, in ciuda diferentelor si diversitatii culturale existente pe glob, “familia” standardelor ISO 9001 constituie un limbaj comun in ceea ce priveste calitatea, respectivul limbaj fiind utilizat de mai mult de jumatate de milion de organizatii din peste 159 de tari.


Cele opt principii de management promovate de seria standardelor ISO 9001: 2001:


- Orientarea catre client;


- Leadership;



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite