Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Exportul de inteligenta romaneasca se face si sub forma de sisteme de management al afacerii - Charisma – unicul sistem ERP romanesc implementat in Europa

24 Iunie 2006



Este cunoscut faptul ca marii dezvoltatori de software din Europa dar nu numai sunt prezenti pe piata romaneasca cu solutii software complexe de management al afacerii.


Multi nu stiu insa ca exista o companie romaneasca care a reusit sa-si impuna solutia ERP in o serie de tari europene demontand astfel prejudecata ca solutiile romanesti nu sunt suficient de complexe si nici suficient de mature pentru a raspunde avansatelor economii ale tarilor europene. Charisma Enterprise dezvoltata de compania TotalSoft este primul sistem ERP romanesc care a iesit in afara granitelor Romaniei pentru a gestiona activitatea companiilor straine.
charisma
Charisma Enterprise este probabil unul dintre cele mai complexe si mai bine vandute sisteme de tip ERP din Romania a carui notorietate a crescut o data cu numarul marilor companiilor romanesti care l-au ales ca instrument principal pentru gestionarea afacerii.


Dezvoltarea sistemului a inceput in anul 1999 cand, pe baza unei infuzii de capital strain de 1 milion de USD, o echipa de profesionisti din TotalSoft au acceptat misiunea de a dezvolta primul ERP de conceptie romaneasca. Inceputul anului 2002 a marcat atat lansarea produsului cat si prima implementare in cadrul lantului hotelier Continental.


Pentru Charisma se lucreaza la foc continuu


Ca in cazul oricarui produs complex, imbunatatirea, deci dezvoltarea sistemului, nu se termina niciodata. Este si cazul Charismei, sistem care la lansare avea un numar de 6 de module ce acopereau procesele de gestiune financiar-contabila iar astazi, la doar 4 ani distanta, numara peste 20 de module menite sa modeleze atat nucleul de business al oricarei companii client dar si sa dea valoare business-ului in mod particular. Integrarea cu o serie de alte aplicatii, printre care si sistemul de project management Primavera, confera atat Charismei cat si companiilor care o utilizeaza un real avantaj competitiv.


In Romania, TotalSoft si Charisma s-au impus in zona companiilor private deoarece, potrivit declaratiei lui Traian Baicu, Director General TBI Credit, unul dintre clientii care folosesc sistemul “TotalSoft este un partener pentru care avem certitudinea ca va rezista pe piata astfel incat sa ne poata oferii servicii pe termen indelungat”.


La inceput clientii ne-au luat cu ei


Extinderea Charismei in afara Romaniei nu s-a facut in baza unei strategii dupa cum declara chiar Liviu Dragan, Director General TotalSoft “Cand am inceput dezvoltarea Charismei ne-am gandit ca vom dezvolta un ERP pentru piata locala si nici o secunda nu ne-am gandit ca vom ajunge sa implementam in Europa.”


Si totusi, fara a avea o strategie de promovare si vanzare a sistemului in afara Romaniei, Charisma a inceput expansiunea in Europa. Prima implementare a avut loc in anul 2004 cand, clientul La Fantana a deschis o filiala in Serbia si a dorit sa utilizeze Charisma si acolo.


Au urmat solicitari din partea altor clienti care fie isi deschideau filiale in Europa, fie aveau deja puncte de lucru acolo si, o data ce sistemul isi demonstrase fiabilitatea in Romania, doreau implementarea lui si in filialele straine.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite