Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

KPMG lansează raportul „Me, My Life, My Wallet”: Noul cadru privind interacțiunea cu clientul identifică factorii care influențează consumatorul multidimensional din prezent

11 Ianuarie 2018



Noua abordare a KPMG Global Customer Center of Excellence și KPMG Innovation Labs evidențiază motivele preferate care deschid și închid portofelul clienților – de la generația „millennials” la generația „baby boomers”
Un cadru distinct care valorifică relația dintre cei 5 „Mys”, portofelul clientului și navigarea între generații oferă mediului de afaceri o înțelegere mai profundă și de actualitate asupra comportamentului consumatorului, contribuind la furnizarea unei viziuni care să consolideze cursa pentru clienți

KPMG International a dezvăluit un cadru nou și distinctiv privind interacțiunea cu clientul, menit să ajute mediul de afaceri să înțeleagă factorii din ce în ce mai complecși și multidimensionali care influențează procesul decizional și preferințele consumatorului de azi, dar și ale celui de mâine, care se află într-o permanentă schimbare.



În fiecare zi, noi influențe au impact asupra comportamentului, consumului și motivației consumatorilor, iar aceste forțe sporesc factorii predictivi convenționali: când, de ce și pentru ce își deschide clientul portofelul”, afirmă Willy Kruh, Global Chair of KPMG’s Consumer and Retail practice și Partner, KPMG în Canada. „Datele de tranzacționare, studiile de piață tradiționale și profilurile demografice se dovedesc a fi inadecvate când vine vorba de a explica nu numai ce fac clienții, ci și de ce.”

A sosit timpul unei resetări a industriei care să ne reorienteze spre înțelegerea factorilor care impulsionează interacțiunea cu consumatorul în prezent. În acest sens, este necesar un model nou, inteligent și multidimensional, care să utilizeze informații predictive pentru a ajuta companiile să înțeleagă călătoria clientului și cine sunt clienții lor cu adevărat.”

Raportul KPMG, intitulat „Me, My Life, My Wallet”, reprezintă o analiză globală a modului în care influențele sistematice generate de schimbările socio-politice și economice, de adoptarea accelerată în masă a noilor tehnologii, precum și de mobilitate, spulberă convingerile fundamentale cu privire la ce anume stimulează comportamentul consumatorului. Având constatări surprinzătoare, rezultate dintr-un sondaj realizat pe un eșantion de 10.000 persoane din SUA, Marea Britanie, India și China, raportul se bazează pe o metodologie de cercetare orientată spre client a KPMG Global Customer Center of Excellence și KPMG Innovation Labs, și incorporează o abordare pentru inovarea modelului de afaceri concentrată pe factorul uman.

Modelul cu 3 dimensiuni privind modul în care consumatorii iau decizii: cei 5 „Mys”, portofelul clientului și navigarea între generații
În baza a ceea ce KPMG numește „cei 5 ‚Mys’, portofelul clientului și navigarea între generații”, cadrul presupune o abordare care excede analiza datelor dintr-un singur unghi. De la generația „millennials” la generația „baby boomers”, acesta ajută la evaluarea stimulilor care determină procesul decizional al consumatorilor prin urmărirea mai multor factori care influențează viețile de zi cu zi ale oamenilor. Împreuna, cele 3 dimensiuni ale modelului – comportamentală, financiară și demografică – ajută la oferirea unei imagini mai cuprinzătoare a consumatorului.

În ziua de azi, clienții au mai multă putere ca niciodată, iar afacerile din toate sectoarele sunt într-o luptă continuă pentru creștere. Pentru a vă diferenția afacerea, fie prin produsul sau serviciul dumneavoastră, fie printr-o experiență planificată oferită clientului – în cele mai multe cazuri, o combinație între cele trei – este necesar să existe o înțelegere profundă a compromisurilor pe care clienții sunt dispuși să le facă, precum și a forțelor care au impact asupra deciziei lor de a deschide și închide portofelul.

Strategiile de creștere a afacerii au evoluat în timp de la un focus pe lansarea unui produs pe piață la un focus pe atragerea clienților prin oferte personalizate și o mai bună înțelegere a nevoilor lor. Ne aflăm în prezent într-o nouă etapă de evoluție, în care avantajul competitiv este dat de capacitatea de a acționa anticipativ. Se diferențiază cei care pot anticipa nevoile clienților și încep să acționeze chiar înainte ca însuși clientul să fie conștient de acea nevoie,” afirmă Richard Perrin, Partner și Head of Advisory, KPMG în România.

Cei 5 „Mys”
Cei 5 „Mys” se axează pe 5 dimensiuni esențiale, sau factori comportamentali: motivația mea, atenția mea, conexiunea mea, ceasul meu și portofelul meu. Fiecare din cei 5 ”Mys”, privit individual, spune doar o parte din povestea clientului. Împreună, aceștia permit companiilor să navigheze prin complexitatea procesului decizional al consumatorului și să construiască o înțelegere mai complexă a factorilor care afectează preferințele și nevoile schimbătoare ale clientului.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite